هیثم ابوسعید نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در خاورمیانه با اعلام اینکه اسرائیل مرتکب قتل عام جدیدی در شجاعیه شده اعلام کرد که اسرائیل منطقه شجاعیه را با بمب های فسفری بمباران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری النشره، "هیثم ابوسعید"، نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در خاورمیانه و دبیرکل سازمان بین المللی حقوق بشر در سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: اسرائیل در تجاوزاتش به منطقه شجاعیه در نوار غزه دچار قتل عام جدیدی شده است که منجر به کشته گردیدن72 تن که اکثر آنها زنان، کودکان و سالمندان بوده‌اند علاوه بر مجروح شدن حدود 400 نفر دیگر که اوضاع برخی از آنان وخیم گزارش شده، در هنگام فراراین افراد از این بمباران ها و پناه به مراکز آنروا (آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی) کرده است.

وی در این بیانیه گفت: تعداد کشته شدگان نوارغزه روز گذشته از 123 شهید فراتر رفته که از این میان 51 تن در اثر بمباران مناطق دیگر نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی کشته شده اند و طبق این آمار تعداد کشته شدگان بمباران نوار غزه به 510 شهید و 3120 مجروح از زمان شروع درگیری‌ها می‌رسد.

ابوسعید تأکید کرد که اسرائیل اقدام به بمباران منطقه شجاعیه با بمب های فسفری کرده است.

وی گفت: سوختن فسفر سفید با اکسیژن با حضور مواد دیگر خصوصا اکسید شده مانند گوگرد سبب انفجار و سوختن شدیدی می گردد که منجر به ذوب شدن گوشت و سوزاندن آن می گردد.

وی گفت: اسرائیل بارها در جنگ‌های سابق علیه نوار غزه  با وجود تمامی هشدارهای بین‌المللی، از این نوع سلاح استفاده کرده است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار