یک نماینده مجلس تاکید کرد: تئاتر به صورت کاملا هنرمندانه و نامحسوس آموزش ها و مفاهیم مورد نظر را به کودکان منتقل می‌کند.

به گزارش حوزه  تئاتر باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مجتبی رحماندوست درباره نقش تئاتر کودک در رشد شخصیتی و تربیتی کودکان گفت: در شرایطی که تئاتر رسانه پرنفوذی در مخاطب تلقی می شود، اثرگذاری آن برای قشر کودک و نوجوان بیشتر خواهد بود زیرا هرنوع تعریف و نقل کردن برای کودکان که با حرکات دست و کارهای نمایشی همراه باشد، مورد توجه آنها قرار میگیرد و جلب توجه می کند.
 
وی افزود: به خاطر دارم یک معلم ابتدایی به نام آقای نیرزاده در سالهای بعد از انقلاب در تلویزیون، آموزش الفبا را با حرکات نمایشی انجام می داد و بچه ها چنان شیفته برنامه او بودند که هرگز متوجه نمی شدند به صورت غیرمستقیم در معرض آموزش هستند. تئاتر هم همین رویکرد را دارد و به صورت کاملا هنرمندانه و نامحسوس می تواند آموزش ها و مفاهیم مورد نظر را به کودکان منتقل کند.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه تئاتر رسانه جدیدی نیست و اصالت دارد، ادامه داد: معروف است که تئاتر در کشور ما مهجور واقع شده و این مظلومیت به طریق اولی در تئاتر کودک بیشتر است. متاسفانه از تئاتر به اندازه کافی برای آموزش و سرگرمی کودکان استفاده نشده است و این شاخه تاثیرگذار از هنر تئاتر مغفول مانده است.
 
وی از هنرمندان تئاتر کودک خواست با ارائه آثار جذاب، هم خانواده ها را متقاعد کنند که مخاطب تئاتر کودک باشند و هم مخاطبان کودک و نوجوان خود را سرگرم سازند و مفاهیم مورد نظر را به آنها منتقل کنند.
 
رحماندوست در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر کودک تصریح کرد: برگزاری جشنواره میتواند برای رشد و اوج این شاخه تئاتری بسترسازی داشته باشد و جشنواره ها موتور محرک و پیش برنده هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، برگزاری جشنواره هایی همچون شعر و ادبیات را موفق توصیف کرد و افزود: جشنواره تئاتر کودک هم در صورتی که مورد استفاده درست قرار گیرد، ابزار مناسبی برای حرکت دادن و به سمت جلو بردن تئاتر کودک خواهد بود و می تواند منظور دست اندرکاران و برگزار کنندگان آن را محقق کند.
 
گفتنی است؛ بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز می‌شود و تا 21 مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار