مدارس دخترانه شهرستان شیندند هرات در غرب افغانستان به علت تهدیدهای طالبان و مشکلات امنیتی در این منطقه، همچنان تعطیل است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "عبدالروف احمدی" سخنگوی پلیس غرب افغانستان روز دوشنبه ، گفت: به دلیل تهدید های امنیتی و حمله دو هفته قبل گروهی از مهاجمان مسلح به یک مدرسه دخترانه در شهرستان شیندند، مدارس این شهرستان تعطیل است.

سخنگوی پلیس غرب افغانستان افزود: اداره آموزش و پرورش پس از آن تصمیم به تعطیلی مدارس شهرستان شیدند گرفت که گروهی مسلح به یک مدرسه دخترانه در این شهرستان حمله کردند و کارکنان این مدرسه را به گلوله بستند و یک تن را به شدت زخمی کردند.

احمدی با تاکید به اینکه تدابیر لازم برای تامین امنیت و بازگشایی دوباره مدارس دخترانه در شیندند اتخاذ شده است، گفت:فرمانده پلیس و فرماندار شیندند از سمت های خود برکنار و افراد دیگری جایگزین آنان شده اند.

سخنگوی پلیس غرب افغانستان ابراز اطمینان داد مدارس شهرستان شیندند پس از عید فطر بار دیگر بازگشایی خواهند شد.

نیروهای طالبان چندی پیش با پخش شب نامه های ساکنان شهرستان شیندند را تهدید کردند و از آنان خواستند مانع رفتن دختران خود به مدارس شوند.

شیندند از شهرستان های ناامن درجنوب شهرهرات درغرب افغانستان به شمار می رود که با استان ناامن فراه نیز مرز مشترک دارد.

چند ماه پیش نیز ˈعبادالله تلوارˈ فرمانده امنیتی پلیس استان قندز از به آتش کشیده شدن مدرسه ای دخترانه در منطقه آلاچین مرکز این استان قندز خبر داد و گفت افراد مسلح ناشناس شب هنگام با ورود به این مدرسه دست و پای نگهبان را بستند و کلاس های درس را به آتش کشیدند.

به گفته فرمانده امنیتی پلیس استان قندوز مهاجمان مسیرهای منتهی به مدرسه را نیز بمب گذاری کرده بودند که با حضور نیروهای امنیتی، صدماتی را نیز به آنان وارد کنند.

پیش از آن نیز نیروهای طالبان یک مدرسه را در شهرستان ˈ تولک ˈ استان غور، به آتش کشیدند که بر اثر آن شمار زیادی از کتاب های کتابخانه مدرسه و دهها میز وصندلی دانش آموزان طعمه حریق شد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.