ملت بزرگ ايران در هشت سال دفاع مقدس، حقانيت خود را به جهانيان اثبات نمود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه عليرضا رادفر در جلسه هماهنگي ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با گراميداشت ياد و خاطره امام راحل و شهداي دوران دفاع مقدس افزود: اگر ما امروز مي‌توانيم از اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوري اسلامي در دنيا سخن بگوييم، مرهون همين جانفشاني‌ها و رشادت‌هاي شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وي با بيان اينكه ما در دوران هشت سال دفاع مقدس در واقع با دنياي استكبار جنگيديم نيز گفت: اگرچه جمهوري اسلامي ايران ظاهرا در در دوران دفاع مقدس تنها با يك كشور متخاصم درگير جنگ بود اما اسناد و مدارك نشانگر اين است كه مستكبرين و جبهه استكبار در حقيقت حمايت‌هاي همه‌جانبه اي از كشور متجاوز يعني عراق داشته اند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار در ادامه خاطرنشان كرد: خداوند متعال را بسيار شاكريم كه بر ملت ايران اسلامي و رزمندگان غيور اين مرز و بوم توفيق عنايت نمود كه در هشت سال جنگ تحميلي،به گونه‌اي عمل كنند كه حتي يك وجب از خاك ميهن اسلامي به دست دشمن بعثي نيفتد.

رادفر در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر لزوم توجه بيش از پيش به آموزه‌ها و مفاهيم دوران دفاع مقدس گفت: بايد مقوله دفاع مقدس و مفاهيم و دستاوردهاي آن در ابعاد مختلف بصورت دقيق‌تري مورد توجه و تحليل قرار گيرد .

وي، تاثير دوران دفاع مقدس بر خودباوري و اعتماد به نفس جوانان، تاثير دوران دفاع مقدس در تربيت مدير و تاثير دوران دفاع مقدس بر رشد و ارتقاي صنعت مهندسي، مخابرات و صنايع مختلف بخصوص صنايع نظامي و موشكي كشور را از جمله موضوعات مهمي عنوان كرد كه لازم است مورد تحقيق و بررسي‌ قرار گيرند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار همچنين گفت: بررسي نقش اقوام و اقليت ها، دانش‌آموزان و دانشجويان و همچنين زنان و بانوان در دوران دفاع مقدس بخصوص در استان آذربايجان غربي از ديگر موضوعاتي هستند كه لازم است مورد تحقيق و توجه قرار گيرند.

رادفر، نهادينه سازي فرهنگ دفاع مقدس در جامعه را مورد تاكيد قرار داد و اضافه كرد: فرهنگ متعالي و غني دفاع مقدس بايد بعنوان يك الگو در جامعه بخصوص براي نسل جوان مطرح شود چرا كه با تكيه بر اين فرهنگ مي توانيم قله‌هاي عزت، افتخار، پيشرفت و توسعه را يكي پس از ديگري فتح نماييم.

رضوي، مديركل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با تشريح برنامه‌هاي پيش بيني شده براي اجرا در هفته دفاع مقدس گفت: برگزاري محافل انس با قرآن، تجليل از يادگاران و ايثارگران دوران دفاع مقدس، ديدار با خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان، عطرافشاني و غبارروبي مزار شهدا، اعزام تيم‌هاي درماني به روستاها و مناطق محروم استان و برگزاري نشست‌هاي فرهنگي و سياسي با موضوع دفاع مقدس در دانشگاهها از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي هفته دفاع مقدس در استان است.

وي، برپايي نمايشگاههاي فرهنگي با موضوع دفاع مقدس، افتتاح پارك موزه‌ دفاع مقدس در استان، به صدا درآوردن زنگ مقاومت در مدارس، بازخواني عمليات‌هاي دوران دفاع مقدس، شركت در نماز جمعه و سخنراني در خصوص مفاهيم و آموزه هاي دفاع مقدس و برگزاري همايش حمايت حقوقي از مصدومين شيميايي سردشت در تهران و سردشت را از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده براي اجرا در هفته دفاع مقدس عنوان كرد.

همچنين در اين جلسه، مديران و مسئولان دستگاههاي اجرايي عضو ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، نقطه نظرات و پيشنهادات خود را براي برگزاري هر چه بهتر برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس در استان تشريح كردندز/.

برچسب ها: ایران ، بزرگ ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.