مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی کشور گفت: دولت قصد اختصاص اعتبارات از محل هدفمندی یارانه‌ها را به بخش تولید محصولات لبنی ندارد و باید به این رویه افسوس خورد و احساس تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمد‌رضا اسماعیلی دیروز در همایش توسعه فرآورده‌های لبنی در اردبیل اظهار داشت: صنعت لبنیات کشور با مشکلات و دغدغه‌های جدی روبه‌رو است که اگر به آن توجهی نشود و سهم این بخش از هدفمندی یارانه‌ها به موقع پرداخت نشود مرگ به یکباره تمامی واحدهای تولیدکننده لبنیات در کشور شاهد را بخواهیم بود.

وی افزود: اتحادیه تعاونی لبنی کشور سال 75 و با تلاش استان‌های خراسان، فارس و مرکزی، کردستان و آذربایجان شرقی شکل گرفت که در آن زمان تلاش می‌کرد تا پنیر کوپنی مردم را تامین کرده و در اختیار آنها قرار دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی رویکرد این اتحادیه را پشتیبانی از صنعت لبنیات کشور و حمایت از تولیدکنندگان ابن بخش عنوان کرد و گفت: مسئولان اجرایی همواره در شنیدن درد دل‌های ما گوش شنوایی نداشته و به معنای حقیقی نمی‌دانند که تولیدکنندگان ما با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اسماعیلی با انتقاد شدید از پرداخت نشدن سهم 25 درصدی هدفمندی یارانه‌ها به حساب تولیدکنندگان بخش لبنیات ادامه داد: چه طور دولت به یکباره هزینه سوخت، حامل‌های انرژی، حمل و نقل، واحدهای سردکن و فرآوری را افزایش می‌دهد اما انتظار دارد در مقابل این هزینه‌های کمرشکن تولیدکنندگان هیچ اقدامی را برای افزایش قیمت محصولات ندهند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی افزود: در حالی دم از اقتصاد مقاومتی می‌ز‌نیم که سیاست‌های غلط دولت ما را بیش از گذشته وابسته به کشورهای خارجی می‌کند به طوری که در الزام تولید شیر استرلیزه و UFاین فرایند کاملا مشاهده می‌شود که مسئولان امر تلاش می‌کنند به هر نحو ممکن فقط از واحدهای محدود حمایت کنند.

اسماعیلی در ادامه از سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان خواست تا به شکل جدی به رویکردهای منطقی در حمایت از صنایع تبدیلی همت کرده و در این زمینه دست از برخی سیاست‌گذاری‌های غلط و ناروا بردارند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، سهم ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.