"رهیافت"عنوان ویژه برنامه ای متفاوت در حوزه اندیشه و دین است که در گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار سیما تولید و در ماه مبارک رمضان، هرشب ساعت 18:30روی آنتن می رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، این برنامه فردا چهارشنبه 1 مرداد میزبان علی اکبر علیخانی، عضو هیات علمی است. با حضور این استاد دانشگاه در استودیوی«رهیافت»، شورا و مشورت در زندگی حضرت رسول (ص) تحلیل و بررسی می شود.
 
یاد آور می شود؛ علی اکبر علیخانی در سال ۱۳۴۷ به دنیا آمد. او دانشیار دانشگاه تهران و موسس گروه‌های آموزشی مطالعات مصر و عراق در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران است. دکتر علیخانی که موسس چند مجله و فصلنامه علمی پژوهشی است تا کنون چهار بار به عنوان پژوهشگر برتر، یک بار به عنوان مدیر پژوهشی برجسته، و یک بار به عنوان مدیر برگزیده حوزه برنامه ریزی درسی انتخاب شده است.
 
گفتنی است؛ برای روز پنجشنبه (2 مرداد) برنامه«رهیافت» موضوع پیامبر و وحی را به مداقه می گذارد. در این برنامه دکتر مجید معارف، استاد دانشگاه حضور خواهد داشت.
 
شایان ذکر است؛ استاد مجید معارف در سال 1332 در شیراز متولد شد . دکتر معارف  در سال‌های 1367 ـ 1364 به تدریس در دانشکده صدا و سیما پرداخت و با دانشگاه‌های الزهرا و تربیت معلم و شهید چمران اهواز همکاری داشت.

 سپس در مقطع دکترا رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد. و "پژوهشی در تاریخ حدیث شیعه را بعنوان رساله دکتری تدوین نمود. از سال 1372 تاکنون به فعالیت در دو عرصه آموزش و پژوهش مشغول است وسمت‌های معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشگاه تهران و سردبیری مجله‌ پژوهش دینی را عهده دار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: علمی ، پژوهشی ، علوم ، قران ، رهیافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار