وزیر امور خارجه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران برای کمک بشر دوستانه آمادگی کامل دارد گفت: راهپیمایی روز قدس با شکوه گسترده تر از قبل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛محمد جواد ظریف در نشست پریکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که در روز سه شنبه 31 تیر در محل هتل اوین برگزار شد با ابراز امیدواری از برگزاری این نشست اظهار داشت: این نشست تشکیل شده با هم فکری و تشکیک مساعی تمامی شرکت کنندگان تلاش دارد با راهکار عملی به فاجعه غزه پایان دهد.
 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از بیش از دو هفته قبل با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و نفی حقوق بین المللی و بشر دوستانه با به کارگیری پیشرفته ترین جنگ افزارها به حریم فلسطین تجاوز آشکار کرده و در این تجاوز به صورت هدفمند از زمین و هوا حمله می کند.
 
ظریف افزود: مراکز غیرنظامی، مسکونی، درمانی، مساجد و موسسات عمومی هدف این تجاوزات قرار گرفتند و افراد غیرنظامی را قتل عام می کنند و هزاران نفر آواره شدند که بخش اعظم آن را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
 
ظریف تاکید کرد: امروز با بحران کمبود شدید امکانات و عدم مداوای مجروحان منجر به تداوم این وضعیت و بروز فاجعه انسانی وحشتناک در نوار غزه شده است.
 
وزیر امور خارجه اضافه کرد: مردم مظلوم فلسطین از حق حیات که مجامع بین المللی مروج حقوق بشری هستند؛دور مانده و قابل تحمل است که متاسفانه شاهد کم تحرکی شورای امنیت و سکوت توام با رضایت و حمایت های آشکار مدعیان حقوق بشری هستیم.
 
ظریف تاکید کرد: تحرکات انجام شده به علت عدم توجه به واقعیت موجود در صحنه است و یا اقدامات انجام شده متناسب با طرح و میزان مبارزات نیست در این شرایط مسئولیت مهمی برای جامعه جهانی،شورای امنیت،حقوق بشر و نهادهای متولی بشردوستانه و بقیه کشورهای صلح دوست جهان به ویژه کشورهای اسلامی دارند.
 
ظریف با بیان این که حرکت های رژیم صهیونیستی باید متوقف شود گفت: محاصره نوار غزه باید رفع شود و با ایجاد ساز و کار پایدار و ارسال کمک های بشردوستانه اقدامات این رژیم جعلی را نابود کرد.
 
ظریف تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا کمک بشردوستانه به نوار غزه داشته باشد،متاسفانه ما در گذرگاه رفح با مشکلات جدی مواجه هستیم و امیدواریم با گشایش گذرگاه های مرزی پذیرای مجروحین در بیمارستان های ایران باشیم.
 
وزیر امور خارجه افزود: ملت فلسطین در بیش از شش دهه گذشته در احقاق حق خود و تعیین سرنوشت تجارب بسیاری را پشت سرگذاشته و در رسیدن به حق تعیین سرنوشتش جز به اتکای خود ومقاومت نمی تواند پیروز شود.
 
ظریف اضافه کرد: نیروی مقاومت فلسطین در راستای دفاع اقدامات کاملا قانونی انجام داده و به عکس اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به هیچ وجه قابل دفاع نیست.
 
وزیر امور خارجه تصریح کرد: ملت مقاوم فلسطین در چند دهه گذشته در برابر حملات رژیم صهیونیستی مقاومتی قهرمانانه را نشان داده که شایسته تشویق و حمایت ماست.
 
وی با اشاره به نزدیک شدن روز قدس که یادگار امام(ره) است تصریح کرد: قطعا مراسم امسال باشکوه گسترده تری برگزار خواهد شد و بر حق مسلم فلسطینیان برای برخورداری از زندگی توام با آرامش تاکید خواهد شد.
 
ظریف اضافه کرد:برای مجروحان نوار غزه آرزوی شفای عاجل دارم و از دبیرخانه بین المجالس و مجلس شورای اسلامی از برگزاری این نشست تقدیر می کنم.
 
وزیر امور خارجه در پایان خاطر نشان کرد: دولت و وزارت امور خارجه ایران برای تشکیک مساعی و همکاری با کشورهای اسلامی در جهت تحقق حقوق ملت فلسطین و رفع محاصره غزه اعلام آمادگی می کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار