کارشناس قرآن دبیرخانه کانون‌های مساجد لرستان از فعالیت ۴۰۰ مرکز تلاوت نور در سطح این استان خبر داد و گفت: این مراکز عهده‌دار فعالیت‌های قرآنی در سطح ادارات، مؤسسات فرهنگی و مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛  محمد ابدالی‌پور افزود: این مراکز عهده‌دار فعالیت‌های قرآنی در سطح ادارات، مؤسسات فرهنگی و مساجد هستند.

وی ادامه داد: در قالب طرح تلاوت نور، در ادارات و سازمان‌های دولتی بعد از نماز جماعت ظهر تلاوت یک صفحه از قرآن‌ کریم را داریم و این درحالی است که در مساجد شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء یک صفحه از قرآن‌ کریم تلاوت می‌شود و کانون‌هایی که در مساجد فعالیت دارند به‌صورت هفتگی یا دو هفته یک‌ بار در کنار قرائت قرآن، برنامه تفسیر قرآن را نیز دارند که توسط امام جمعه همان مسجد انجام می‌شود.

ابدالی‌پور با اشاره به اینکه 25 خانه نور در مساجد استان فعالیت دارند و مختص کارهای قرآنی هستند، افزود: این خانه‌های نور متشکل از اعضای کانون‌ها هستند و فعالیت‌هایی همچون حفظ، تفسیر، محافل انس با قرآن، آموزش سطح یک و دو، برنامه قرآنی هفتگی، جزءخوانی و ختم قرآن انجام می‌دهند.

این کارشناس قرآنی ادامه داد: علاوه بر این جلسات سنتی قرآن در طول سال برگزار می‌شود که یکی از هدف‌های این کانون‌ها و مراکز احیا همین جلسات سنتی قرآن است و همچنین تابستان با حضور 100 نفر طرح شکوفایی بهشت کودکان و نونهالان را داشتیم که در قالب این طرح مهد قرآن را در داخل مساجد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه طرح قرآنی 1448 با موضوع حفظ قرآن با محوریت سبک زندگی اسلامی در 38 کانون برگزار می‌شود، افزود: در این دوره‌ها کلاس‌های 20، 40 و 50 نفره برگزار می‌شود و در پایان دوره‌ها 14 شهریور سال‌ جاری است طی امتحان کتبی شامل 60 سؤال که اگر کسی به 36 سؤال جواب درست بدهد به مسابقات کشوری که در شبکه قرآن پخش می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

ابدالی اظهار کرد: در تابستان امسال طرح آموزش روخوانی و روان‌خوانی را داریم که در پایان دوره به قرآن‌آموزان مدرک سطح یک و دو اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: فعالیت ، مرکز ، تلاوت نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.