فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: 200 میلیارد تومان به شهرستان بیله‌سوار بر اثر خشکسالی بی‌سابقه خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ آرام حلیم دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید منطقه‌ای آبیاری شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت:‌ این خسارت وارده که تلاش برای جبران بخشی از این تهدید جدی برای حوزه کشاورزی است به صورت پیگیر و مستمر در حال انجام است تا بتوانیم زارعان را از این مشکل و گرفتاری تا حدود زیاد خلاصی دهیم.

وی با ابراز تأسف از بروز خشکسالی و ضرر و زیان جبران‌ناپذیر وارده به بدنه اقتصادی منطقه گفت:‌ تبعات ناشی از این خشکسالی و خسارت وارده به زارعان منطقه تبعات بسیار دامنه‌دار است و به یقین به رکود اقتصادی بیشتر کمک می‌کند.

فرماندار بیله‌سوار افزود: جبران کامل این خسارت وارده حرکت رویایی بیش نیست و ما باید با دید واقع‌بینانه سعی کنیم تا از این معضلات و مشکلات با تدبیر بیشتر عبور کنیم.

حلیم تاکید کرد: اتخاذ تدابیر ویژه آبیاری زمین‌های زراعی با کمترین مصرف آب و بیشترین کارآیی ضرورت حیاتی و ملی است و نباید مورد غفلت واقع شود.

وی مدرن‌سازی آبیاری‌ها را در این شرایط خشکسالی و کم‌ آبی ضروری اعلام کرد و ادامه داد: آنچه که در این زمینه مؤثر و کارآمد به نظر می‌رسد همکاری زارعان با مسئولان جهاد کشاورزی در پرداخت 85 درصدی تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری مدرن است که از طریق بانک‌ها برای آورده شخصی نیز تسهیلاتی دیگر در نظر گرفته شده تا پرداخت انجام شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: بیله ، سوار ، خسارت ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.