مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از رهاسازی بیش از سه میلیون و 500هزا قطعه بچه ماهی در مزارع آبزی پروری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان  با بیان این مطلب گفت:از ابتدای امسال تاکنون ماهیدار کردن انواع استخرهای دومنظوره کشاورزی ؛ مزارع مداربسته پرورش ماهی ؛ قفسهای موجود در پشت سدهای خاکی ؛ انواع استخرهای خاکی و بتنی در استان آغاز شده و تعداد رها سازی تا پایان ماه چهارم سال به بیش از سه و نیم میلیون قطعه افزایش یافته است.

بورانی افزود:آبزی پروری یکی از فعالیتهای اقتصادی در مناطق روستائی مناطق دارای منبع آبی مناسب با حداقل دبی یک لیتر در ثانیه و دارای خاک بدون کشت می باشد.

وی ادامه داد : از آبزی پروری به عنوان فرصتی برای ایجاد اشتغال ، کمک به ارتقاء وضعیت معیشت خانواده ، کاهش استفاده بی رویه از منابع آبی و کود های شیمیائی و ارتقاء امنیت غذایی یاد می شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد :با عنایت به انتظار افزایش تقاضای جهانی و به تبع آن افزایش تقاضا در کشور و استان موجب گردیده که آبزی پروری یکی از مهمترین شاخه های فعالیت کشاورزی محسوب شده بطوریکه در مقایسه با سایر بخشهای تولیدات غذایی ، صید آبزیان از رشد چمشگیری برخوردار باشد.

بورانی اضافه کرد : از دیگر مزایای مزارع آبزی پروری می توان به غنی سازی خروجی این مزارع به انواع کودهای فسفاته و ازته اشاره کرد که علاوه بر تولید ماهی که بعنوان غذای سلامتی از آن یاد می شود در مصرف کودهای شیمیائی در اراضی بهره مند از پساب این مزارع نیز صرفه جوئی چشمگیری بعمل می آید .

وی افزود:از آنجائیکه آبز ی پروری در طول سال انجام می شود لذا با ادامه رهاسازی بچه ماهی در مزارع استان پیش بینی می گردد این عدد از مرز 10 میلیون قطعه فراتر رود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطر نشان کرد :در سال گذشته نیز بیش از 9 میلیون قطعه بچه ماهی در مزارع استان رهاسازی شده بود./ز

برچسب ها: رها سازی ، ماهی ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.