به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،سيد مجيد فقهي دراين باره گفت: با توجه به مشکلات موجود در جرثقیلهای 7 و 8 ناحیه فولادسازی و ایجاد توقفات مکرر در تولید، جهت تعمیرات این جرثقیلها که بطور ميانگين در هر ماه حدود 30 ساعت توقف به تولید اعمال میشد و این توقفات معادل 33 هزار تن عدم تولید مذاب را به همراه داشت، پروژه تأمین و نصب یکدستگاه جرثقیل 110 تني در دستورکار امور مهندسی قرار گرفت.
وي با بيان اين مطلب که اجراي اين کار در راستاي اجراي طرح های توسعه زیر سقف فولادسازی انجام شد، تصريح کرد: پس از انجام مطالعات مقدماتی، تعیین مشخصات فنی، تهیه اسناد مناقصه (TENDER DOCUMENT) و بدنبال آن برگزاری مناقصه داخلی و نیز ارزیابیهای کیفی و فنی نهایتاً طراحي و نصب اين جرثقيل به صورت یک پروژه EPC تعریف و کلیه مراحل مهندسی، تامین تجهیزات و ساخت طرح توسط شرکت برنده مناقصه و با همکاري شرکت پولاد کرین با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال اجرا گردید.
سيد مجيد فقهي خاطر نشان کرد: این جرثقیل از جمله جرثقیلهای پرکار در ناحیه فولاد سازی بوده که با توجه به رژیمکاری سنگین آن، در کلاس کاری M7-A7 طراحی و ساخته شده و دارای سه قلاب به ظرفیتهای 110، 40 و 10 تن میباشد. دهانه این جرثقیل 30 متر و دو پل آن هر کدام به وزن تقریبی 70 تن و ترولی آن نیز 75 تن وزن دارد.
وی شارژ سبد قراضه به داخل کوره، تعویض، تنظیم و جابجایی الکترودهای
کوره های قوس، انجام برخی از عملیات مربوط به تعمیرات نسوز، انجام امور تعمیراتی مربوط
به سقف و پانلهای آبگرد کوره های قوس، حمل قطعات و متریالهای مصرفی را از جمله وظایف
این جرثقیل در سیکل تولید خواند و گفت: با توجه به وزن 210 تني اين جرثقيل و عدم امکان
توقف خط و تردد و تراکم کاری بسیار زیاد در ناحیه فولادسازی و خطرات بالقوه موجود و
لزوم انجام کار بدون حادثه، عمليات نصب اين جرثقيل یکی از بزرگترین طرحهای نصب تجهیزات
در فولاد مبارکه بود که این مهم با برگزاری جلسات متعدد توسط دستگاه نظارت پروژه (امور
مهندسی) و هماهنگی دقیق بین تولید، تعمیرات، حمل و نقل، ایمنی و پیمانکار تحقق یافت.
انتهای پیام/ش/ن