تیم مرسدس معتقد است دادن امتیاز دوبل به رانندگان در گرندپری آخر فصل عادلانه نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، امسال در نتیجه تغییرات در قوانین فصل، رقابت نهایی ۲۰۱۴ قرار است در ابوظبی برگزار شود و رانندگانی که در آن مسابقه امتیاز کسب کنند، در حقیقت دو برابر آنچه در یک گرندپری معمول نصیبشان می‌شود را می‌گیرند. فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی این قانون را به این علت وضع کرد که رقابت برای کسب عنوان قهرمانی فصل تا آخرین رقابت ادامه داشته باشد.

توتو ولف گفت:من باور ندارم این کار عادلانه باشد و اطمینان ندارم که ما باید چنین کاری را انجام بدهیم.»

وی ادامه داد:اما کسانی که حقوق تجاری این رقابت‌ها را در دست دارند بیشتر به اسپانسرها فکر می‌کنند و دوست دارند تماشاگران تلویزیونی تا آخرین رقابت روند کسب عنوان قهرمانی فصل را دنبال کنند و از این منظر حق دارند.

«من تعجب می‌کنم که رقابت برای کسب عنوان قهرمانی تا جایی ادامه پیدا کند که لازم باشد امتیاز دوبل به رانندگان داده شود.»

حتی اگر ۳۰ امتیاز هم عقب باشید، در صورتی که راننده لیدر در ابوظبی با مشکل مواجه شود و به خط پایان نرسد می‌توانید وضعیت را کاملاً به نفع خود کنید.

 ولف تاکید کرد:این آخرین رقابت است که سرنوشت قهرمان این فصل را تعیین می‌کند و بینندگان تلویزیونی آن شاید در این زمینه رکورد بزنند.

ولف گفت: تفاوتی ندارد که کدام راننده مرسدس در پایان فصل قهرمان شود، اما هرچه باشد، دیگری از شکست خود بسیار ناراحت خواهد شد.

وی در آخر خاطر نشان کرد:رقابت بین رانندگان ما بسیار نزدیک است. اینکه یک رقابت را به دلیل اشکال فنی، برخورد و… نتوانید تمام کنید در این فصل بزرگ‌ترین نقش را در روند کسب عنوان قهرمانی فصل بازی می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.