والی غور افغانستان اعلام کرد طالبان 14 مسافر مینی بوس از جمله یک نوعروس، خواهر و مادرش و داماد را به ضرب گلوله به قتل رسانده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، "انور رحمتی" والی غور گفت طالبان نیمه شب گذشته سه مینی‌بوس حامل مسافرانی را که از شهر چغچران، مرکز ولایت غور عازم کابل بودند در منطقه "بادگاه" در ۲۵ کیلومتری چغچران متوقف کردند. طالبان مسافران را براساس اسناد هویتشان به دو گروه تقسیم و آنهایی را که منسوب به قوم "هزاره" بودند، جدا کردند، دستهایشان را بستند و گلوله باران کردند و بقیه را آزاد کردند.


قربانیان این رویداد قبل از قتل شکنجه شده‌اند و آثار شکنجه در بدن آنها دیده می‌شود.

عروس و داماد و اعضای خانواده آنها از شهر چغچران، پنج تن دیگر از منطقه دایمیرداد، یک نفر از پنجاب و یکه‌اولنگ و یک دانشجوی اکادمی نظامی از پسابند بودند که می‌خواستند در روزهای عید در شهر کابل باشند.

والی غور گفت که عاملان قتل این غیرنظامیان طالبان محلی هستند. او افزود که این گروه پیش از این به ولسوالی چارسده حمله کرده بودند.

به این مقام دولتی، طالبان به تلافی ناکامی در فعالیت‌های چند روز اخیر خود در ولایت غور، خواستند که حضور خود را با قتل این مسافران نشان دهند.

گروه طالبان هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار