منیژه آرمین استاد دانشگاه تربیت معلم، در گفتگو با
خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: زنگ انشاء یکی از مهمترین کلاس های درسی است زیرا کتاب محور نبوده و به درونیاتدانش آموزشی میپردازد حتی با انشا میتوان به میزان سواد دانش آموز پی برد.
وی بیان کرد: معلمان بیشترین تاثیر را روی افزایش کارآیی این زنگ دارند مهم ترین اقدام معلم کمک به ایجاد حس خاص در دانش آموزان با انجام کارهایی از قبیل پخش موسیقی، خواندن شعر و داستان است موضوعات مطرح شده علاوه بر جدید و متنوع بودن، باید حوزه های گزارش، داستان نویسی و مقاله رادر برگیرند، البته با وجود معلمهایی بی ذوق و ساعت کم آموزشی این امر امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود: انشاء فقط مربوط به علوم انسانی نیست دانش آموز بعدی از وجودش را در این زنگ پیدا می کند، سرمایه گذاری روی انشاء سرمایه گذاری روی ایجاد خلاقیت فکری، بیانی و نوشتاری است.
آرمین در خصوص نقش آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش باید برای زنگ انشاء طرح درسی را با نظر ادبا و روانشناسان ارائه دهد همچنین معلمانی را برای این زنگ آموزش دهد شاید معلمی اطلاعات ادبی زیادی داشته باشد اما در صورت نداشتن ذهنی خلاق، زنگ پر باری را نخواهیم داشت.
انتهای پیام/