پایگاه خبری ترک زبان در خبری با اشاره به حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه ،‌حضور مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس را باشکوهتر از همیشه پیش بینی کردند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری ایسلامیک اینویتیشن ترکی ؛ تحلیلگران معتقدند راهپیمایی امسال " روز جهانی قدس "‌در کشورهای مختلف دنیا شاهد حضور قوی تر و گسترده تر موج جمعیتی است که از تجاوز اخیر نظامیان اسرائیلی به نوار غزه به خشم آمده اند . 

حملات وحشیانه اخیر ارتش صهیونیسم به مردم بی دفاع و بی گناه غزه موجب شهادت بیش از 800 شهروند فلسطینی شده است . انتظار می رود میلیون ها انسان از اقصی نقاط جهان برای ابراز انزجار خود از جنایات اسرائیل و نیز اعلام حمایت از مظلومیت مردم در روز جمعه آخر ماه رمضان به خیابانها بیایند . 

روز جهانی قدس مراسمی سالانه است که آزادگان جهان در آن اشغال بیت المقدس توسط رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند . این مراسم در کشورهای مسلمان و عربی و بخصوص در ایران هر سال با شکوه و جمعیت زیاد مردمی برگزار می شود . بعلاوه در کشورهای غیر مسلمان نیز بیش از دو دهه این راهپیمایی برگزار می گردد .

این پایگاه خبری ترک همچنین نوشت :‌ بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای نخستین بار در سال 1979 آخرین جمعه ماه رمضان را " روز جهانی قدس"‌ و روز حمایت بین المللی از مردم و مقاومت فلسطینی نام گذاری کرد . اعلام علنی خشم و نفرت از رژیم صهیونیستی و اقدامات وحشیانه آن طی شش دهه گذشته ضد فلسطینیان از مضامین اصلی راهپیمایی اعتراض آمیز در این روز می باشد . 

تاکید بر اهمیت "‌بیت المقدس "‌برای همه مسلمانان دنیا نیز بخش دیگری از مفاد اصلی در راهپیمایی روز جهانی قدس است . 

به گفته کارشناسان و تحلیلگران بین المللی مراسم روز قدس امسال در تمامی کشورهای دنیا با تعصب و شور و شوقی چند برابر برگزار شده است چرا که مردم جهان طی 18 روز گذشتهشاید وحشیانه ترین خشونت ها  و جنایات از سوی ارتش اسرائیل علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه بوده اند . باریکه غزه از سال 2007 تا کنون در محاصره اسرائیل بوده و اخیرا دایره این محاصره و خشونت تشدید شده است . 

به نوشته این پایگاه خبری ترکیه ای ؛‌هدف اصلی برگزاری این روز دستیابی به اهداف بلندمدت مسلمانان از جمله آزادی فلسطین و قدس شریف با تکیه بر اندیشه های ناب و درخشان اسلام می باشد .

سرتیپ رمضان شریف ، فرمانده ستاد قدس و انتفاضه فلسطین در اوایل هفته گذشته اظهار داشت : روز جهانی قدس امسال در جمعه آخر ماه رمضان در بیش از 80 بخش و کشور در سراسر دنیا برگزار می شود تا فریاد حمایت عدالت خواهان از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و انزجار از جنایات وحشیانه اسرائیل به گوش تمامی جهانیان و از جمله سردمداران تل آویو و حامیان آنها برسد . 




انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار