مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد از خرید 39 هزارو 400 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان در سال زراعی جاری خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: بیش از 38 هزار تن از این میزان گندم خریداری شده در مناطق و شهرستان های گرمسیری شامل گچساران، کهگیلویه، چرام ، بهمئی و لنده بوده است.

وی با بیان اینکه خرید گندم از کشاورزان تا پایان شهریور ماه امسال ادامه دارد، میزان پیش بینی خرید را در سال جاری حدود 43 هزار تن اعلام کرد.

جهان نژادیان میزان خرید گندم سال زراعی گذشته در استان را نیز افزون بر 20 هزار و180 تن عنوان کرد.

وی ازآغاز برداشت محصولات زراعی در مناطق سردسیری استان خبر داد و گفت: روند خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در این مناطق کند است.

جهان نژادیان با بیان اینکه میزان مصرف گندم در کهگیلویه وبویراحمد سالانه بیش از 80 هزار تن است، گفت: بخش عمده ای از نیاز مصرف گندم کهگیلویه وبویراحمد از طریق استان های فارس و خوزستان تامین می شود.

به گفته وی تاکنون 410 میلیارد ریال بابت خرید گندم مازاد بر مصرف به حساب کشاورزان این استان واریز شده است.

وی افزود: بیشترین میزان گندم خریداری شده در سالزراعی جاری در این استان از دو نوع دُرم(سیاه ریشه) و معمولی بوده است.

مدیرشرکت غله کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: قیمت خرید گندم معمولی به میزان هرکیلوگرم 10 هزارو 500 و برای گندم درم(سیاه ریشه) نیز 10 هزارو 800 ریال است.

وی تعداد مراکز فعال برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در این استان را 12 مورد ذکر کرد و افزود: کشاورزان در مناطق سردسیری استان می توانند نسبت به فروش گندم مازاد خود از ساعت هشت صبح تا 20 شب در مرکز خرید شهید شوشتری اقدام کنند./ز
برچسب ها: خرید ، گندم ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.