تظاهرات روز جهانی قدس امسال که با حملات رژیم صهیونیستی به غزه همراه شده است، در بسیاری از کشورها از جمله انگلیس به شکلی گسترده تر از سال های قبل برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، امسال روز جهانی قدس با حملات به نوار غزه همراه شده بود و همین امر باعث شد تظاهرات امسال به این مناسبت در کشورهای مختلف و به خصوص لندن پایتخت انگلیس به شکل گسترده برگزار شود. 

رضا الماوی خبرنگار این شبکه در گزارشی از لندن که با پخش تصاویری از تظاهرات روز جهانی قدس در لندن همراه بود گفت: تظاهرات روز جهانی قدس در بسیاری از کشورها برگزار شد. این تظاهرات از زمان نامگذاری (آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس) در انگلیس نیز برگزار می شود اما تظاهرات امسال به سبب حملات به نوار غزه به شکل بسیار گسترده تر برگزار شد. بسیاری از افرادی که با آنها صحبت کردیم گفتند پس از دیدن تصاویر کودکانی که در حملات اسرائیل در نوار غزه کشته شده اند تصمیم به مشارکت در این تظاهرات گرفتند. با وجود آن که این تظاهرات را یک هیأت اسلامی به نام کمیساریای اسلامی حقوق بشر سازماندهی و برگزار کرده است اما پیروان ادیان مختلف در آن شرکت کردند. 

گروهی از یهودیان نیز در این تظاهرات شرکت داشتند و روی پلاکاردی که با خود حمل می کردند عبارت "یهودی، صهیونیست نیست" نوشته شده بود. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که روی آنها شعارهایی در حمایت از فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی نوشته شده بود. 

خبرنگار افزود: علاوه بر انگلیس، کشورهای دیگر نیز شاهد برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس بودند. بر همین اساس تهران پایتخت ایران شاهد برگزاری تظاهرات گسترده ای بود. پس از آن که آیت الله خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس را نامگذاری کرد، این تظاهرات هر ساله در این کشور برگزار می شود. حسن روحانی رئیس جمهور ایران در تظاهرات امسال شرکت و سکوت جهانیان در برابر حملات علیه فلسطینیان در نوار غزه را محکوم کرد. 

شهر بصره در جنوب عراق نیز شاهد برگزاری تظاهراتی بود .

تظاهرات روز جهانی قدس در اردن نیز برگزار شد و رهبران ائتلاف جنبش اسلامی به عنوان برگزارکننده این تظاهرات خواستار اخراج سفیر اسرائیل از اردن شدند. 

کشمیر نیز شاهد برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس بود و در همین چارچوب درگیری هایی بین پلیس هند و طرفداران جنبش جدایی طلب جامو و کشمیر روی داد. 

در فرانسه نیز به عنوان تنها کشور اروپایی که تظاهرات در آن برای حمایت از فلسطینیان ممنوع است صدها نفر برای محکوم کردن جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان به خیابان ها ریختند و ماهیت فاشیستی دولت فرانسه را محکوم کردند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار