کمیته مستقل تحقیقات درباره سوریه که زیرنظر شورای حقوق بشر سازمان ملل فعالیت می کند اعلام کرد که تعداد مخالفان سوری که به داعش ملحق می‌گردند، افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته مستقل تحقیقات درباره سوریه که زیرنظر شورای حقوق بشر سازمان ملل فعالیت می‌کند روزگذشته اعلام کرد: تعداد مخالفان سوری که برای پیوستن به داعش در عراق و سوریه می‌روند، افزایش یافته است.

اعضای کمیته مستقل تحقیقات درباره سوریه که شورای حقوق بشر سازمان ملل در ماه سپتامبر 2011 آن را تأسیس کرد، شب گذشته بطور غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل را در جریان تازه ترین گزارش این کمیته قبل از ارائه آن در این هفته گذاشت.

"پائولو بنیرو" برزیلی رئیس کمیته تحقیقات، گفته است: گروه داعش شاهدعملیات سوری سازی است.

وی در گفتگوبا خبرنگاران گفت: آنچه در ابتدا با تعداد زیادی از شبه نظامیان خارجی شروع شد، هم اکنون شهروندان سوری در آن می‌باشند.

وی گفت: ما می‌بینیم که تعداد بیشتری از سوری‌ها، بیشتر از گذشته در حال ملحق شدن به داعش هستند.

وی همچنین گفت: حدود 10 تا 15 هزار شبه نظامی خارجی از گروه‌های مختلف با نیروهای دولتی سوریه درحال جنگ هستند.

همچنین "کارن کونینگ ابوزید" از اعضای این کمیته درگفتگو باخبرنگاران گفت: بیشتر سوری‌هایی که به داعش ملحق می‌گردند، از گروه‌های مسلح مخالف دیگر که در جنگ داخلی سوریه که وارد چهارمین سال خودشده، جدا شده اند.

همچنین پائولو بنیرو رئیس کمیته تحقیقات گفت: گروه داعش نامزدی قوی است تا به لیستی که وی برای تحقیقات آماده کرده، به خاطر مظنون بودن در ارتکاب جنایت جنگی در سوریه، اضافه شود.

وی گفت که پیام او به شورای امنیت امید است، سوریه را فراموش نکنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار