وی تصریح کرد :با این وجود مکان تاسیس قطب سوم را نیز در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفتهایم و میخواهیم با گرایش صادراتی، خودروسازی نیرومند ایجاد کنیم. در این بین قرار نیست دولت خود متولی «قطب سوم» باشد؛ چرا که این قطب توسط بخش خصوصی راهاندازی خواهد شد و دولت نیز حمایتهای لازم را در این مورد انجام خواهد داد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد : هم اکنون مذاکراتی با بخش خصوصی انجام شده است و قرار است با خودروسازان مختلف دنیا مذاکره کنند و نتایج را در اختیار دولت قرار دهند. دولت نیز به بهترین پیشنهاد پاسخ مثبت خواهد داد و حمایتهای لازم نیز از آن صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد : در این راستا فعالان بخش خصوصی نیز با خودروسازان اروپایی و آسیایی نظیر خودروسازان چینی و همچنین شرکتهایی مانند نیسان موتورز ژاپن و کیاموتورز کره مذاکراتی انجام داده اند .
وی عنوان کرد : بر این اساس قطب سوم خودروسازی قطعا سازماندهی متفاوتی در مقایسه با ایران خودرو و سایپا خواهد داشت، چون نگاه خودروسازان به بازار داخل معطوف شده، اما این قطب میخواهد شرکتی باشد با ظرفیت بینالمللی و قدرت صادرات به نحوی که 50 درصد خودروهای تولیدی توسط قطب سوم باید صادر شوند.
انتهای پیام/ز