کار‌آفرین هنگ کنگی، آدریان چنگ، پیشگام تمعیدات جدیدی برای پشتیبانی از هنر چینی شده است.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نیزو: آریان چنگ، رهبر بازرگانی هنگ کنگی در سن سی و چهار سالگی یکی از جوان‌ترین میلیاردرهای جهان به شمار می‌رود.
 
او مصمم است تا برای خود نامی، نه بر پایه دلار و سنت بلکه به دلیل پیشرفت‌های فرهنگی مرکز تجاری هندی kll و موسسه هنری غیر انتفاعی kll خود به دست آورد.
 
چنگ به عنوان سرمشق جدید در حوزه موزه، تلاش‌هایش را در قالب نمایش‌های بزرگی همچون شاهکار امپرسیونیسم، کلودموند، در زیرزمین مرکز خرید kll در شانگهای بر عرصه نمایش گذاشته است.
 
او همچنین دو دهکده هنری در شهرهای کوچکتر برای اقامت هنرمندان تازه کار و رشد مجموعه هنری بنا کرده است.
 
چنگ که رئیس کمیته 16 میلیارد دلاری بنگاه املاک جهان در حال توسعه و امپراطور تک فروشی است 10 سال از عمرش را در مدرسه شبانه روزی در آمریکا و پس از آن در هاروارد سپری کرد.

 چنگ در ماه مارس گذشته در نمایش آرمری در نیویورک جایی که او یک کنفرانس با محوریت چین برپا کرد، به آرت نیوز گفت: من همیشه شیفته ادبیات و علوم انسانی بوده‌ام.
 
چنگ همچنین نمایشگاهی از هنر جوهری در موزه مرکزی برپا کرد. وی با تلاش برای بیشتر دیده شدن هنر معاصر چین می‌گوید: هنرمندان روشنگر، استعداد بسیار زیادی دارند ولی گاها نسبت به امور آگاهی ندارند چرا که چین در این روزها به سرعت به سمت بازار مزایده و هر آنچه که به تجارت و بازرگانی مرتبط است حرکت می‌کند. من هیچ کار هنری را نمی‌فروشم، kll یک موسسه هنری غیر انتفاعی و بدون سود شخصی است که در هنگ کنگ ثبت شده ولی بخش وسیعی از چین، هنگ کنگ و تایوان را پوشش می‌دهد.
 
مجموعه kll بر روی هنرمندان بین‌المللی همچون یوشیتومو نارا و الافر الیاسون که اکنون آثارشان در مرکز تجاری چنگ در هنگ کنگ نصب شده، تمرکز دارد.
 
چنگ می‌گوید: با سود به دست آمده از خرده فروشی که بر مجموعه هنری باز می‌گردد قادر به برپایی 50 نمایشگاه در سال و بیش از 1000 بیننده در روز هستم.
 
گروه مهم و اصلی مجموعه kll بیش از 10 هزار عضو دارد. چنگ در برنامه بعدی خود برای وارد کردن هنر چین به پاریس و همینطور هنر اروپایی به چین قصد همکاری با پالایس د توکیو را دارد.
 
او می‌گوید: به عقیده من هنر معاصر چین، تصویر جدیدی از هویت و فرهنگی چین به جهان عرضه می‌کند و یک فرهنگ چینی جدید برپا می‌سازد. من فقط یک کار آفرین و سرمایه گذار و یا یک مجموعه دار و پیشگام در عرصه هنر نیستم بلکه برای پیشبرد صحبتهایم در عرصه جدیدی از هنر تلاش می‌کنم.  

انتهای پیام/
برچسب ها: مروج ، فرهنگ ، کارآفرین ، چینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار