الحیات نوشت اسراییل مانع اصلی در دستیابی به توافق نهایی ایران و غرب است؛‌ زیرا تل آویو می‌خواهد تنها قدرت هسته ای منطقه باشد و ایران نیز بدون هیچ شرطی تسلیم شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الحیات چاپ لندن در مقاله ای به قلم "جهاد خازن" درباره تمدید مذاکرات ایران و غرب نوشت: باراک اوباما و اطرافیان او می‌خواهند به راه حلی دست یابند اما کنگره، با دو مجلس خود، و لابی اسراییلی ها و حکومت تروریستی اسراییل، خواستار توافق نیستند، بلکه می‌خواهند ایران غیر هسته ای باشد حتی اگر برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز باشد تا به این ترتیب فقط اسراییل با زرادخانه هسته ای خود در خاورمیانه بماند. باراک اوباما می‌خواهد از طریق سنا، که اکثریت آن را دمکرات ها در دست دارند، مشوق های بیشتری به ایران بدهد اما ممکن است این اکثریت با برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس از بین برود. از سوی دیگر، منابع کاخ سفید به وجود مخالفت های بسیار با معامله با ایران، اذعان می‌کنند. به احتمال زیاد، باراک اوباما برای جلوگیری از وضع تحریم های اضافی بر ایران، طی چهار ماه آینده، از وتو استفاده خواهد کرد زیرا ترجیح می‌دهد در این دوره از مشوق ها استفاده کند و همزمان به افزایش تحریمها و شاید دخالت نظامی در صورت دست نیافتن به توافق نهایی، تهدید کند. 

الحیات افزود: اما اسراییل و طرفداران آن، نظر دیگری دارند. سناتور مارک کرک جمهوری خواه، در گزارشی مشترک با رابرت مندز دمکرات، تشدید تحریم ها را خواستار شد. کنگره نیز مدعی است تحریم و تهدید بود که ایران را به نشستن پای میز مذاکره مجبور کرد و این روند باید تا زمان دستیابی به توافق نهایی ادامه یابد. 
آنچه اسراییل، کنگره آمریکا و آمریکایی هایی که برای منافع طرفی که کودکان را می‌کشد، به کشور خود خیانت کردند، می‌خواهند این است که ایران بدون هیچ قید و شرطی تسلیم شود که این اتفاق نخواهد افتاد.

نویسنده در پایان نوشته است: باردیگر تاکید می‌کنم اختلاف ها بر سر غنی‌سازی، یا راه اندازی راکتور برای تولید برق یا راکتور آب سنگین اراک نیست، بلکه اختلاف بر سر اصرار اسراییل است که می‌خواهد تنها قدرت هسته ای منطقه باقی بماند، به همین سبب شاهد فعالیت های باندی موسوم به "متحدها بر ضد ایران" هستیم که ادامه تحریم ها و تشدید آنها را تا زمان توقف کامل برنامه هسته ایران را خواستار است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار