"باغ دلگشا" را با جسارت زنانه‌ی خودم به روی صحنه می‌برم و خوشحالم از اینکه شخصیت سعدی را بیش از بیش به مردم می‌شناسانم.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز نشست خبری نمایش "باغ دلگشا" با حضور "پری صابری" کارگردان، "علیرضا شجاع نوری" بازیگر و "حجت سید علیخانی" مدیر تولید در تالار وحدت برگزار شد.

پری صابری کارگردان نمایش در این نشست عنوان کرد: نمایش باغ دلگشا هم همانند دیگر کارهای من به خاطر مردم روی صحنه می‌آید زیرا فکر می‌کنم بیش از این باید به فرهنگ این کشور پرداخت.

وی ادامه داد: من از وقتی که سراغ شعرای کشورمان رفتم متوجه شدم که شعر بدون موسیقی قابل اجرا نیست چرا که ما شب شعر برگزار نمی‌کنیم شعر با موسیقی، کاهش معنا پیدا می‌کند.

صابری با اشاره به هدفش از اجرا شعر با موسیقی بیان کرد: هدف اصلی من اجرای اپرای ملی ایران است و معتقدم موسیقی جزء عضلات نمایش باغ دلگشا است.

وی افزود: برگزاری اپرای ملی من را زمانی وسوسه کرد که تعزیه را می‌دیدم اما نبود حمایت باعث شد که این موضوع از توان من خارج باشد.

صابری گفت: زمانی که نگارش نمایشنامه را آغاز کردم از تمام پژوهشگران کمک گرفتم و نکات اصلی واخلاقی سعدی را شناسایی کردم.

وی در خصوص خصوصیات اخلاقی سعدی عنوان کرد: سعدی معلم اخلاقی است البته جنبه‌ی طنزی هم در شخصیتش وجود داشت که ن را در نمایش به کار بردیم.

صابری موسیقی را در این نمایش مهم خواند واظهار داشت: موسیقی پابه پای بازیگران شکل گرفته و همانطور که برای بازیگری کارگردانی کردم برای موسیقی هم خودم کارگردانی کردم.

وی اضافه کرد: با جسارت زنانه‌ی خودم این کار را بر روی صحنه خواهم برد و خوشحالم که این فرصت پیش آمده تا فرهنگ ایران را بیش از بیش به مردم بشناسانم.

علیرضا شجاع نوری بازیگر نمایش باغ دلگشا در ادامه نشست عنوان کرد: به قول سعدی طفل راهم؛ یعنی من همانند تخت پاره در موج حرکت می‌کنم اما تا آنجا که توانستم نرمش و بدنسازی انجام دادم تا خودم را آماده کنم.

وی ادامه داد: ما باید فرم‌هایی را در اختیار مخاطب قرار دهیم تا مخاطب با نقش ارتباط برقرار کند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.