حدود هشت ماه است که اردوهای تدارکاتی تیم ملی شریجه کشورمان در حال برگزاری است امانکته قابل توجه در این مطلب آن است که هنوز تکلیف شیرجه‌روهای ملی‌پوش ایران در خصوص اعزام به بازی‌های اینچئون کره جنوبی مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دی ماه سال 1392 وقتی استارت اردوهای تمرینی تیم ملی شریجه زده شد با مسئولان، اعضای کادر فنی و حتی شیرجه روهای ملی‌پوش که صحبت می‌کردیم همگی متفق‌القول افق تمرینات خود را روی بازی‌های آسیایی کره می‌دیدند و اهدافشان را برای حضور موفق در این مسابقات تنظیم کرده بودند.

مسئولان فدراسیون شنا، شیرجه، واترپلو با وجود ترافیک کاری فراوان و مشکلات مربوط به کمبود بودجه به منظور تشکیل اردوهای تدارکاتی شیرجه رو‌ها در شرایط مطلوب و قرارداد امکانات لازم در حد بضاعت خود از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

تلاش بی‌وقفه فدراسیونی‌ها تا حدی بود که تیم ملی شیرجه کشورمان چندی پیش یک مرحله اردوی تدارکاتی در کشور اتریش برگزار کرد و حاصل آن امتیازات و روند روبه رشد عملکرد ملی‌پوشان بود.

اعضای کادر فنی تمرینات تیم ملی شیرجه را براساس برنامه‌ریزی اولیه دنبال می‌کنند و به گفته خودشان بازده کاری ملی پوشان بیش از حدنصاب بوده است. آن‌ها هیچ گونه توجهی به تصمیمات مدیریتی و کلان ندارند  و بدون کوچکترین خدشه و کوتاهی کارشان را دنبال می‌کنند.

به طوری که روز پنج‌شنبه سوم مرداد ماه و شنبه پنجم مرداد ماه اقدام به تست‌گیری از ملی‌پوشان حاضر در اردوی تدارکاتی تهران کردند تا عملکرد آن‌ها دقیق‌تر از هر زمان دیگری مورد ارزیابی قرار گیرد.



وقتی ذره‌بین خبرنگاری خود را روی تیم ملی شیرجه و نوع تمرینات آن‌ها می‌گذاریم پی می‌بریم با وجود آنکه شیرجه‌روهای ما از امکانات محدود و کاملا ابتدایی برخوردارند ولی عناوینی را به دست آورده‌اند که برخی شیرجه‌روهای کشورهایی که از آخرین مدل سکو، تخته و دیگر امکانات مربوط به شیرجه زیرنظر برندهای خاص برخوردارند، هنوز به آن دست پیدا نکرده‌اند.

نکته قابل توجه در این مطلب آن است که هنوز تکلیف شیرجه‌روهای ملی‌پوش ایران در خصوص اعزام به بازی‌های اینچئون کره جنوبی مشخص نشده است وقتی این مطلب را در میان افراد مختلف و همکاران بیان کردیم آنها با 2 کلمه دودلیها را پایان دادند و آن دو کلمه که بار لغوی بسیار زیادی داشت این بود؛ مگر می‌شود؟!!!

بله، حال شده است به طوری که شیرجه‌روهای ملی‌پوش کشورمان هنوز پس از هشت ماه تمرین و ممارست نمی‌دانند که مسافر اینچئون کره جنوبی هستند یا خیر؟

 با توجه به ‌آن که هنوز حضور تیم شیرجه‌رو در مسابقات کره مشخص نیست این امر طبیعی است  که کادر فنی در ادامه تمرینات سردر گم باشد آنها نمی‌دانند که حتی در خوش‌بینانه‌ترین وضعیت تیم شیرجه‌ چند نفره به مسابقات اعزام می‌شود این مساله افت شدید روحی و انگیزشی ملی‌پوشان را در پی داشته است البته تا کنون اعضای کادر فنی تیم ملی با صحبتهای خود به نوعی نور امید به اعزام را در دل ملی‌پوشان روشن نگاه داشتند اما شیرجه‌روهای ملی‌پوش کشورمان که مدت طولانیست کار و زندگی خود را به منظور حضور در تمرینات آماده‌سازی تعطیل کرده‌اند حق دارند بدانند مسافر کره هستند یا خیر؟



روی صحبت‌مان با مسئولان کلان ورزش است شیرجه یکی از رشته‌های مدال‌اور در تمامی عرصه‌ها محسوب می‌شود در هر مسابقه‌ای می‌توان به کسب حداکثری 15 مدال در این رشته امیدوار بود اما این امر در شرایطی برای تیم ملی ایران تحقق پیدا می‌کند که سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این رشته صورت گیرد و مشکلات سخت‌افزایی آن حل می‌شود.

شاید کادر فنی به ملی‌پوشان اعلام کرده عدم اعزام به بازیهای آسیایی کره پایان خط برای آنها نیست ولی اگر خود را برای لحظه‌ای به جای ملی‌پوشان بگذاریم به این نتیجه ‌می‌رسیم که به نوعی حداقل برای یک سال پایان راه است پول آنها برای مدتی انگیزه و روحیه لازم را برای ادامه کار ندارند.

امیدوارم مسئولان مربوط نظر به آن که ماههاست اردوهای تمرینی تیم ملی شیرجه در حال برگزاری است و آن که فدراسیون برای تشکیل این اردوها و اعزام تیم به اتریش به منظور بالا رفتن سطح عملکرد ملی‌پوشان سرمایه‌گذاری کرده است نام تیم ملی شیرجه را نیز در لیست رشته‌های اعزامی به کره قرار دهند.

گزارش از انسیه ورزنده

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرجه ، اردو ، تدارکاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار