نماینده مجری سد ایوشان گفت: طراحی شبکه سد ایوشان در 15 واحد زراعی به وسعت 4350 هکتار خالص انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ کریم علی‎نژاد افزود: سد ایوشان در فاصله 1.5 کیلومتری بالادست روستای ایوشان گلستان و 75 کیلومتری شهر خرم‎آباد بر روی رودخانه هرود واقع شده است.

وی با بیان اینکه مساحت حوضه آبریز رودخانه هرود تا محور سد مخزنی ایوشان 120 کیلومتر مربع است، اظهار کرد: تأمین آب کشاورزی مطمئن برای اراضی دیم و مستعد پایاب در دشت ایوشان به میزان 4350 هکتار خالص و 5100 هکتار ناخالص(توسعه آبیاری)، تأمین کمبود آب شبکه احداث شده در دشت چغلوندی با استفاده از آب برگشتی شبکه و تخصص از آب تنظیمی، جلوگیری از خسارات سیلاب‎های بزرگ بهاره رودخانه هرود به اراضی پایین دست و روستاهای مجاور و فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی و امکانات پرورش ماهی از اهداف احداث این سد است.

علی‎نژاد درباره طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد ایوشان اظهار کرد: شبکه آبیاری این سد براساس گزینه 3 شامل آبگیری و انتقال در ساحل راست در تراز 1800 متر از سطح دریا طراحی شده است.

نماینده مجری سد ایوشان اضافه کرد: طراحی شبکه اصلی در 15 واحد زراعی به وسعت 4350 هکتار خالص انجام که 400 هکتار آن از طریق سیستم پمپاژ و 3950 هکتار به روش ثقلی آبیاری می‎شود.

وی اضافه کرد: 22 میلیون مترمکعب آب پشت سد ایوشان خرم‎آباد جمع شد؛ ورودی آب به سد ایوشان 500 لیتر در ثانیه است.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: انجام ، طراحی ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.