مدیر پروژه بازی رایانه‌ای "فریاد آزادی"، گفت: بهره‌گیری از گروه متخصص تولید بازی فاخر ایرانی را امکان پذیر می‌کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،"بهزاد خرسند غفاری" مدیر پروژه بازی رایانه ای فریاد آزادی در گفت و گو با رادیو فرهنگ به روند ساخت این بازی اشاره کرد و گفت: مرحله ساخت فریاد آزادی از اواخر سال 89 آغاز و اواخر سال 92 مرحله تولید بازی سپری و پروژه به پایان رسید و پس از انجام تست نهایی  اویل 93 نسخه نهایی این اثر  به بنیادملی بازی های رایانه ای ارایه شده است.

وی ادامه داد: بازی در مورد رییسعلی دلواری است و به خاطر قهرمان نگری که  شخصیت وی دارد تصمیم گرفته شد تا در بازی با رییسعلی وارد بازی نشویم برای همین یکی از نفرات که نزدیک به  رییسعلی دلواری است را برای بازی انتخاب کردیم.

غفاری با بیان اینکه  بازی فریاد آزادی برداشت آزادی است از مبارزات دوران رییسعلی دلواری در جنوب کشور افزود: در آن زمان قسمت های از جنوب کشور به اشغال نیروهای انگلیس در آمده بود  و نبردها به  شکل چریکی  انجام می‌شد.

وی با یاد آوری اینکه این بازی اکشن اول شخص است، توضیح داد: این بازی  دارای دو  کارکتر اصلی است که بیشتر بازی با کاراکتر خسرو انجام می شود و خالو که از یاران  رییسعلی بوده کاراکتر دوم بازی را شکل می دهد.

تولید کننده بازی رایانه ای فریاد آزادی به سفربوشهر برای آشنایی برای طراحی  فضای بازی اشاره کرد و گفت: در سال 90 اوایل ساخت بازی سفری به دلوار و بوشهر داشیم و با  عکس برداری گسترده و انجام مصاحبه ای با اهالی  و همچنین با بازدیدی از موزها تحقیقاتی را انجام دادیم و در ادامه نیز  برای تکمیل مطالب از کتابهای موجود در این زمینه استفاده کردایم.

وی گروه سنی بازی را  15+ سال عنوان کرد و توضیح داد: بازی به دلیل  بهره گیری  از گروه با تجربه در تولید از نظر تکنیکی در سطح مناسبی است و همچنین  برای ارتقای کیفیت بازی و از نظر برنامه نویسی و گرافیکی سعی شده تا بازی مناسبی را برای عرضه آماده کنیم.

غفاری ادامه داد: تنوع در گیم پلی بازی، هوش مصنوعی منحصر به فرد و استفاده از سیستم موشن کپچر در تولید انیمیشن بازی و بهره گیری از موسیقی جنوبی کشور ه همراه با موسیقی مدرن در بازی سبب شده تا بازی قابل قبولی ر ا برای عرضه به بازار تولید کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.