رییس مرکز بهداشت کاشمر گفت: اگرچه براساس قانون فروش ادوات قلیان ممنوع است اما برخورد قاطعی با مکان‌های عرضه و فروش قلیان صورت نمی‌گیرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر مجتبی قائمی با بیان اینکه به خاطر فروش ادوات قلیان شغل جدیدی در کاشمر در حال ایجاد شدن است اظهارکرد: تا زمانی که قلیان در دید عموم عرضه شود قطعا افراد بیشتری از این ماده دخانی استفاده خواهند کرد.

وی با اظهار تاسف از اینکه قلیان به یکی از وسایل اصلی در تفریحات کاشمری‌ها تبدیل شده است، افزود: متاسفانه به دلیل اینکه قبح قلیان ریخته شده شاهد گسترش آن در بین خانم و آقا در سطح اجتماع هستیم.

رییس مرکز بهداشت کاشمر با اشاره به اینکه قلیان برخلاف گذشته از قهوه‌خانه بیرون آمده و در سطح پارک‌ها، معابرعمومی و امامزادگان مصرف می‌شود، گفت: امروز سن مصرف قلیان در شهرستان به نوجوانان رسیده است.

وی با اظهار تاسف از اینکه چون بسیاری از خانواده‌ها نسبت به مضرات قلیان آشنا نیستند در هنگامی که می‌بینند فرزندشان قلیان می‌کشد برخوردی انجام نمی‌دهند، گفت: متاسفانه در کاشمر روند مصرف قلیان رشد صعودی به خود گرفته است.

قائمی افزود: اگرچه در چند سال گذشته سه بار قهوه‌خانه‌ها در این شهر پلمب شدند اما شاهدیم بازهم در اماکن عمومی قلیان عرضه می‌شود.

رییس مرکز بهداشت کاشمر با بیان اینکه در همه شهرها قوانین یکسان نیست و موجب شده مشکلاتی به وجود آید از افزایش عرضه، فروش و مصرف قلیان در میان گروهی که در سال‌های قبل مصرف نمی‌کردند، خبر داد.

وی عدم برخورد قاطع را عامل افزایش عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی دانست و گفت: برخورد با این اماکن و افراد متخلف کار یک نهاد خاص نیست بلکه نیازمند یک عزم جدی و ملی است.

رییس مرکز بهداشت کاشمر با ابراز نگرانی از ورود چشم‌گیر قلیان در میان خانواده‌ها، ارزان بودن، سرگرمی، در دسترس بودن و ریخته‌شدن قبح را از دلایل روی آوردن خانم‌ها به سمت قلیان و مصرف آن در اماکن عمومی دانست.

قائمی با اشاره به اینکه بر اساس قانون هرگونه عرضه و مصرف قلیان داخل پارک‌ها و اماکن عمومی ممنوع است، از مسئولان خواست در این خصوص اقدام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، قلیان ، کاشمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.