رضا خردمند، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز به عضویت مرکز تحقیقات بین المللی فیزیک نظری تریست ایتالیا (ICTP) تحت مدیریت یونسکو تا سال 2020 میلادی درآمد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، مرکز تحقیقات بین المللی فیزیک نظری(ICTP) توسط سازمان یونسکو، IAEA و دولت ایتالیا اداره می شود، بطوری که عضویت در ICTP نیازمند فعالیت های علمی- پژوهشی قابل قبول در دنیاست؛ از این رو عضویت در این مرکز با داوری علمی از میان متقاضیان انتخاب می شود.

بر اساس این گزارش، دانشمندان با سطح علمی و پژوهشی بالای مستقر و در حال کار در کشورهای درحال توسعه می توانند با کمک این موسسه، با جدیدترین جنبه های موضوع مطالعاتی شان در ارتباط باشند و این امر می تواند کمک شایانی برای جلوگیری از فرار مغز ها در کشورهای در حال توسعه ایجاد کند و از آنجایی که اعضای اصلی موسسه، دانشمندان فعال در کشور خود هستند، انتظار می رود بتوانند نقشی اساسی در فرایند ایجاد اجتماعات علمی در کشورهای خویش ایفا نموده و باعث ارتقای تحصیلات حوزه فیزیکی و علم در تمام سطوح شوند.

از اهداف دیگر مرکز تحقیقات بین المللی فیزیک نظری(ICTP) می توان به گسترش برنامه های علمی با در نظرگیری نیاز کشورهای در حال توسعه، ایجاد ارتباط علمی برای دانشمندان از تمام کشورها، توسعه تحقیقات با بالاترین استانداردهای بین المللی و  فراهم کردن محیطی پیشران برای فعالیت های علمی این مجموعه اشاره کرد.

همین گزارش حاکی است؛ رضا خردمند، دانشیار گروه فوتونیک دانشگاه تبریز در سال 1384 موفق به اخذ دکتری فیزیک لیزر از این دانشگاه شد. زمینه تحقیقاتی وی مطالعه و شبیه سازی  سالیتوهای کاواک در میکرو مشدد های نیم رسانا، سوئیچ های کاملا نوری ، تصویر برداری گوست و مطالعه مواد نورزا  می باشد.

انتشار 65 مقاله در مجلات بین المللی، ارایه بیش از 80 مقاله در کنفرانس داخلی و خارجی، راهنمایی و مشاوره بیش از 8 دانشجوی دکتری، 25 دانشجوی کارشناسی ارشد و اجرای بیش از 15 طرح پژوهشی از دیگر سوابق آموزشی و پژوهشی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز می باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: استاد ، دانشگاه ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.