معاون عملیات سازمان امداد و نجات در تشریح گزارش عملیات امداد تا‌بستانه به نجات 4هزار و 763نفر و امداد رسانی به 27هزار و 377نفر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، ناصر چر‌خساز در نشست خبری اجرای مرحله دوم طرح امداد تا‌بستانه با اشاره به 4هزار و 944 عملیات امدادی از ابتدای طرح امداد تا‌بستانه گفت: 3هزار  و 380 عملیات با اشاره به کمک‌های درخواستی و هزار و 560عملیاتی، مناسبتی و براساس مراجعات حضوری صورت گرفته است.

وی با اشاره به حادثه دیدن 32هزار و 668نفر افزود: در این مدت 32هزار و 140نفر دچار آسیب شدند که به 27هزار و 377نفر آنان امداد رسانی شد و 4هزار و 763نفر نیز از مرگ نجات پیدا کردند.

چرخساز با اشاره به مصدومیت 15هزار و 807نفر بیان داشت: 3هزار و 804نفر از مصدومین به دلیل نیاز به خدمات بیشتر به بیمارستان منتقل شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به امداد هوایی نیز گفت: در این مدت امداد هوایی جمعیت نیز در 291عملیات، 185ساعت پرواز امدادی برای جا به جایی مصدومین انتقال نیروهای امدادی و همچنین مواردی چون اطفاء حریق به پرواز درآمد.

وی با اشاره به کاهش 7.7 درصدی عملیات های جاده‌ای نسبت به سال قبل اظهار داشت: اصفهان، مازندران و تهران به عنوان پر حادثه‌ترین استان‌های کشور از ابتدای این طرح شناخته شده‌اند.

وی در خصوص استان‌های پر حادثه کوهستانی نیز گفت: تهران، ‌‌آذربایجان شرقی، اصفهان و مازندران بیشتری عملیات‌های کوهستانی را به خود  اختصاص دادند این در حالی است که عملیا‌ت های کوهستان نسبت به سال گذشته 7درصد  کاهش داشته است.

وی در پایان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با برخی از ارگان‌ها به منظور کیفیت بخشیدن به خدمات امدادی خاطرنشان کرد: ‌تفاهم‌نامه‌ای با مرکز مدیریت  حوادث وزارت بهداشت صورت گرفته  تا بتوان از تخصص امداد گران در رهاسازی و نجات به نیروهای  اورژانس و همچنین بهره گیری از تخصص فوریت‌های پزشکی تکنسین‌های اورژانس در مواقع حوادث بهره جست.

انتهای پیام/

برچسب ها: طرح ، امداد ، تابستانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار