عضو کمیسیون انرژی و نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی ویژه صنعتگران به 12 تا 14 درصد را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛ امیر عباس سلطانی گفت: هم اکنون نرخ بهره بانکی برای تولید کنندگان از 22 تا 28 درصد است و این در حالیست که در دیگر کشورهای دنیا نرخ بهره بانکی سه درصد است .
وی افزود: پیشنهاد می شود با کاهش نرخ بهره بانکی ویژه صنعتگران، ما به التفاوت آن با نرخ های بانکی را دولت به بانک ها یارانه پرداخت کند .
نماینده بروجن درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تولیدکنندگان برای دریافت ضمانت نامه های بانکی مجبورند کل مبلغ ضمانت نامه را پرداخت کنند که بسیاری از تولیدکنندگان قادر به انجام این کار نیستند .
سلطانی خاطر نشان کرد: بانک ها برای حواله وجه از تولید کنندگان تقاضای پنج تا هشت درصد وجه را به عنوان کارمزد مطالبه می کنند که این میزان برای تولیدکنندگان زیاد است .
به گفته وی، هر تولید کننده و صنعتگر در کشور باید 25 درصد مالیات مستقیم و 19 درصد عوارض مختلف پرداخت کند که این هزینه ها بخش صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده است .
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: از نظر سهولت کسب و کار بخش صنعت، ایران در جهان رتبه 152 را داراست.
سلطانی گفت: یکی از مشکلات صنایع بهره های بالای تسهیلات بانکی است که بهره بانکی با این نرخ بالا هیچ توجیهی برای کار و تولید ندارد و مجلس نسبت به تغییر نرخ بهره بانکی جامعه صنعت تلاش می کند 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.