سيدابراهيم متقي استاد روابط بين الملل دانشگاه تهران و سيدهادي سيدافقهي کارشناس ارشد امور غرب آسيا با موضوع تحولات غزه و آتش بس موقت امشب در گفتگوی ویژه خبری به گفتگو می نشینند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ماشين جنگي اسراييل به گل نشسته است. ماشيني که قرار بود کمتر از 12 ساعت کمر مقاومت را بشکند. جنگجويان افسانه اي گولاني با  تانک هاي نفوذناپذير مرکاوا آمده بودند تا کار را تمام کنند. مرکاوا اما به تابوت سوخته فرمانده گولاني تبديل شده است.

اشتباه محاسباتي مقام هاي دولت تروريستي-عبري،پرده از شکست اطلاعاتي آن برداشته و کوس رسوايي،نظامي آن،در هر کوي و برزن به صدا درآمده است.

بي خاصيتي گنبد آهنين،نقل هر محفلي است و تشت رسوايي اخلاقي، رژيم کودک کش از پشت بام افتاده است.

اين خطاي محاسباتي،از ديگر سو موجب شده است تا نقاب از چهره مدعيان دروغين حقوق بشر نيز برداشته شود. همان هايي که به خاطر سقوط يک هواپيما بارها در شوراي امنيت،نشست و برخاست مي کنند اما در برابر جان باختن افزون بر هزار نفر بر اثر بمباران هاي وحشيانه يعني حدود سه برابر سرنشينان يک هواپيما،‌در کمال ناباوري،با قاتلان ،‌احساس همدري هم مي کنند.گرچه وجدان مردم،‌بيدارتر از مسوولان غربي-عربي است.
 

ريشه دوگانگي نگاه افکار عمومي جهاني،با مقام هاي رسمي باندهاي قدرت طلب غربي-عربي،در قبال آتش افروزي رژيم صهيونيستي چيست؟ جنگ سالاران عبري چرا در صدد تحميل آتش بس موقت،بدون پايان،محاصره اقتصادي،سياسي و نظامي غزه اند؟طرح هاي سازش از "کمپ ديويد" تا "آناپوليس"چرا  نتوانسته به سرنوشت غم انگيز فلسطينيان پايان دهد؟ 
 
دکترسيد ابراهيم متقي استاد روابط بين الملل دانشگاه تهران و سيدهادي سيدافقهي کارشناس ارشد امور غرب آسيا با موضوع تحولات غزه و آتش بس موقت به گفتگو می نشینند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار