مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کشتارگاه دام اراک روز شنبه با حکم قضایی دادستان این شهر تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، امیر انصاری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کشتارگاه دام اراک روز شنبه با حکم قضایی دادستان این شهر تعطیل شد.
 
وی افزود: کشتارگاه دام اراک به شیوه سنتی اداره می شد و تصفیه خانه پساب فاضلاب نداشت.
 
انصاری  بیان کرد: با وجود اخطارهای متعدد به شهرداری اراک برای رفع نواقص این کشتارگاه و ایجاد تصفیه خانه پساب، تاکنون این مهم محقق نشده و شکایت های متعدد مردمی در خصوص پراکندگی آلودگی در محیط وجود دارد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: خونابه و پسماندهای این کشتارگاه به شکل غیربهداشتی به خارج از مجموعه و در زمین های زراعی و محیط وارد می شد که علاوه بر بوی نامطبوع موجب جمع شدن حیوانات موذی و تهدید سلامت ساکنان اطراف می شد.
 
انصاری بیان کرد:از فعالیت این کشتارگاه با حضور ضابط قضایی از امروز جلوگیری شد و بازگشایی مجدد آن منوط به ایجاد تصفیه خانه فاضلاب و رفع نواقص بهداشتی است.
 
شایان ذکراست: کشتارگاه سنتی دام اراک حدود دو دهه قدمت دارد و روزانه 40 تا 45 دام سنگین و بیش از 300 راس دام سبک در آن کشتار می شد،به طوری که 52درصد گوشت استحصالی استان مرکزی توسط کشتارگاه دام اراک تهیه می شد،اما نبود پیش سردکن، سردخانه با دمای صفر و زیر صفر، تصفیه فاضلاب، تفکیک آلایش خوراکی و غیرخوراکی از جمله نواقص این کشتارگاه است که در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی بر رفع آن تاکید شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دام ، متخلف ، تعطیل ، اراک ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار