سرپرست فدراسیون اسکی گفت: برگزاری مسابقات جهانی اسکی روی چمن هیچ برآیند فنی برای ایران نداشت اما برای سرمایه گذاری، رشته های ورزشی دارای اهمیت، به لحاظ جایگاه بین المللی و مدالی در تلاش هستیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، ناصر طالبی اظهار داشت : برخی رشته ها در کشورها مثل اسکی چمن فعال هستند که هیچ گونه جایگاهی در کمیته های بین المللی،  آسیایی و  جهانی ندارند با این وجود در ایران، فرصت برنامه ریزی،  فعالیت و رشد برای علاقمندان آن مهیا شده است .

 وی ادامه داد : اسکی چمن جزء کمیته ی فرعی فدراسیون جهانی است و کل پوئن فیز  این رشته در جهان به  100 نفر هم نمی رسد ضمن اینکه تعداد اعضای فدراسیون جهانی این رشته 10 کشور است . با توجه به تعداد محدود  این رشته در جهان ،  بااین حال ما در ایران فضا را برای علاقمندان این رشته باز گذاشتیم بطوریکه  مسایقات و اردوهای آماده سازی مختلفی نیز در کشور برگزار کرده ایم .
 
سرپرست فدراسیون اسکی با بیان اینکه تعداد ورزشکاران فعال در اسکی چمن 10 نفر است و فدراسیون برای این تعداد نیز امکانات لازم را مهیا کرده است  اظهار داشت : بی تردید پس از این نیز نگاه ما به رشته هایی مثل اسکی چمن نگاه رونق بخشی است اما بی تردید سیاستهای کلان ورزش نیز مورد توجه است  .
 
 وی در خصوص برگزار نشدن مسابقات جهانی اسکی چمن در تهران را عدم استقبال کشورها از این بازی ها  اعلام کرد و افزود : تاکنون تنها 3 کشور برای شرکت دراین رویدادها  اعلام آمادگی کردند که با این تعداد ، به این نتیجه رسیدیم که  برگزاری چنین مسابقه ای هیچ نفعی نه به لحاظ فنی و نه به لحاظ جایگاهی برای کشورمان ندارد . ضمن اینکه در شرایط کنونی برگزاری این رقابتها را به صلاح ندیدیم .

وی درباره اینکه اگر چنین مسابقاتی برایند فنی در ایران نداشته چرا چندین دوره رقایتهای اسکی چمن در ایران برگزار شده ، اظهار داشت : در سالهای گذشته نیز تنها  3 الی 4 کشوردراین رقابتها حضور پیدا می کردند و در رده بندی ایران به عنوان تیم نخست انتخاب می شد . به اعتقاد من برگزاری چنین مسابقاتی و کسب نتیجه با چنین شرایطی، کار شایسته ای نه برای ورزشکاران این رشته و نه کشورمان است .
 
وی در خصوص اینکه دلیل مشکلاتی مالی مانع برگزاری رقابتهای جهانی در ایران شده است ، گفت : فدراسیون هیچ گونه بدهی ندارد و این مسابقات نیز بار مالی چندانی برای فدراسیون نداشت اما پس از بررسی هایی  که در  جلسات تخصصی با حضور کارشناسان داشتیم به این نتیجه رسیدیم در این شرایط از برگزاری مسابقه ای که هیچ نفعی برای ورزش کشور ندارد خودداری کنیم .

سرپرست فدراسیون اسکی در خصوص برگزاری اردوهای تدارکاتی که برای تیم ملی اسکی چمن برگزار شده نیز چنین توضیح داد : این مسابقه در تقویم ورزشی پیش بینی شده بود به این ترتیب دو دوره اردوی اماده سازی با هزینه خود فدراسیون در تاریخ های 6 و 24 خرداد در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان در پیست اسکی فندقلو در اردبیل برگزار کردیم و تمامی هزینه ها را نیزخود فدراسیون پرداخت کرد .

وی همچنین توضیح داد : پس از ابراز نگرانی تیم ملی اسکی روی چمن به خاطر عدم برگزاری مسابقات جهانی در ایران ، جلساتی را با آنها در محل فدراسیون داشتیم که عمده در خواست آنها تجهیزات و فضا برای انجام تمرین بود که قرار شد درخواستهای این عزیزان مورد بررسی قرار بگیرد . همچنین مقرر شد پس از ماه مبارک رمضان در رده سنی پایه مسابقاتی برگزار شود .

ناصر طالبی همچنین به تاکیدات وزیر ورزش و جوانان مبنی برنشاط و شادی و ایجاد نظم و انضباط کاری در حوزه های تصمیم سازی وبرنامه ریزی های ورزشی در فدراسیونها اشاره کرد و افزود : من نیز تلاش کرده ام از زمانی که مسوولیت این فدراسیون را عهده دار شدم چنین شرایطی را ایجاد کنم .

 وی افزود : 29 آذر 92 درحالی به من حکم سرپرستی فدراسیون اسکی داده شد که مهمترین رویداد این فدراسیون یعنی المپیک زمستانی سوچی پیش رو بود که متاسفانه در آن برهه حواشی زیادی وجود داشت و خیلی ها هم تلاش می کردند این اعزام صورت نگیرد که خوشبختانه بچه های ما در این پیکارها حضور یافتند .
 
سرپرست فدراسیون اسکی ادامه داد : 1 ماه پس از المپیک زمستانی ، مسابقات قهرمانی جوانان اسیا را در کشورمان برگزار کردیم که تیم ایران عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را نیز به خود اختصاص داد .
 
وی تصریح کرد : حضور و برگزاری رویدادهایی که عنوان شد مبین این است که ما از شرکت در رویدادهایی که بتواند  زمینه ساز ارتقاء جایگاه اسکی در کشور باشد استقبال می کنیم اما باید توجه داشته باشیم حضور یا میزبانی هر رویدادی نمی تواند برای کشورمان حائز شرایط مطلوب باشد .

ناصر طالبی همچنین ادامه داد : هم اکنون اردوی آماده سازی نوجوانان در پیست دیزین زیر نظرغلامی تمرینات خود را پیگیری می کنند .

انتهایپ یام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار