مدیرکل دفتر منابع انسانی استانداری قزوین گفت: 68 درصد مردم قزوین برای استفاده از خدمات الکترونیک دستگاههای اجرایی تمایل دارند و از آن استقبال کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

سید رسول جزدره یي با اشاره به نتایج نظرسنجی از میزان رضایت مراجعین به دستگاه های اجرایی از خدمات داده شده در سال 92 اظهارداشت: رضايت ارباب رجوع ضامن موفقيت سازمان ها در فضایی رقابتي است و این مهم در صورتی محقق می شود كه سازمان نيازهاي آنها را بشناسد و خود را متعهد بداند كه به نظر مردم احترام گذاشته و كاركناني را به كار گيرد كه رضايت ارباب رجوع را مهمترین هداف خود بدانند.

وی افزود: در این نظرسنجی 39 پرسشگر از هفت هزار و 559 نفر از مراجعان به 67 دستگاه اجرايي استان و شهرستانها به عنوان نمونه پرسشنامه تکمیل کرده اند.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری تصریح کرد: تركيب جنسيتي و تحصيلاتي مصاحبه شوندگان نشان می دهد 72 درصد پاسخگویان مرد و 28 درصد زن بوده اند و از نظر سواد هم پنج درصد مراجعین بی سواد و 30 درصد زیر دیپلم، 30 درصد دیپلم،12 درصد فوق دیپلم و 23 درصد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بوده اند.

این مسئول بیان کرد: نحوه كسب اطلاعات در خصوص فرآيند انجام كار در دستگاه هاي اجرايي نشان می دهد 12 درصد مراجعین از تابلوي راهنما، 16 درصد از باجه اطلاعات، یک درصد از بروشور خدمات، یک دهم درصد از كتاب راهنماي سازمان، هفت دهم درصد از تلفن گويا ،14 درصد از دوستان و آشنایان و 57 درصد از سایر موارد کسب اطلاع کرده اند.

جزدره یی اظهارداشت: وضعيت شاخص هاي سلامت اداري بیاگر آن است که 38 درصد از مراجعين معتقدند توصيه و سفارش در سطح دستگاه هاي عمومي استان وجود ندارد اما سه درصد رواج آن را در دستگاه ها بسیار کم، چهار درصد کم ، 13 درصد متوسط ، 16 درصد زیاد و 26 درصد بسیار زیاد ارزیابی کرده اند.

دبیر کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان یادآورشد: درخصوص تعداد دفعات مراجعه و علل مراجعات مكرر در دستگاه هاي اجرايي یافته ها نشان می دهد 63 درصد مراجعین برای اولين بار،12 درصد برای دومين بار، هشت درصد برای سومین بار و 17 درصد از مراجعین برای چهارمین بار و بیشتر به دستگاه ها مراجعه داشته اند که 19 درصد مراجعات مکرر را به قوانين و مقررات و 49 درصد به گردش طولاني كار مربوط دانسته اند.

وی اضافه کرد: 68 درصد مراجعان دستگاه هاي اجرايي استان به دريافت خدمات دستگاه ها به شیوه الكترونيكي تمايل نشان داده اند و32 درصد اظهار عدم تمایل کرده اند و 24 درصد بیان کرده اند که درحال حاضر خدمات دستگاه ها را به شیوه الکترونیک دریافت می کنند و 76 درصد گفته اند که از خدمات دستگاه ها به روش الکترونیک بهره مند نیستند./ز

برچسب ها: خدمات ، الکترونیک ، اجرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.