نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل گرانی خودروها در کشور و نارضایتی از سطح قیمت‌ها، هزینه‌های سربار و سرشکنی است که صنعت مذکور با آن مواجه است.

 محمدرضا خان محمودی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به بالا بودن هزینه‌های سربار و سرشکن در عرصه خودروسازی کشور، اظهار داشت: به عنوان نمونه گاهی دیده می‌شود که سایتی در گوشه‌ای از کشور احداث و گردآوری شده و قطعه‌ای کوچک از خودرو و مانند شیشه اتومبیل را با هزینه‌هایی بالا تولید می‌کنند و این امر به تبع قیمت خودرو را با افزایشی روبرو می‌کند که باعث نارضایتی مردم و متقاضیان خودرو می‌شود. 

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر نیز متأسفانه گاهی برخی خودروسازها کسب سودهایی بالا را برای خود متصور هستند وتولیدات و محصولات خویش را با شیب سود تند بالایی عرضه می‌نمایند که به طور طبیعی در چنین وضعیتی، خودرو ها با افزایش قیمت مواجه می‌شوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش ارتقاء کیفیت خودروها در داخل کشور تصریح کرد: باید سطح ضریب ایمنی خودرو و در حد استانداردهای مطلوب لحاظ شود به عنوان نمونه خودرویی که فاقد ایربگ است تحت هیچ شرایطی ایمن و به نظر نمی‌رسد و تعبیر آن در کلیه خودروها ضروری است.  

وی در ادامه افزود: گاهی خودروسازان با قرار دادن و یا تغییر قطعه‌ای در خودروها آن رادر زمره آپشن ها اتومبیل قرار می‌دهند در صورتی که جابه‌جایی و تغییر لاستیک جزء آپشن‌ محسوب نمی‌شود و باید به ارتقاء قطعاتی که متضمن ایمنی سرنشینان و راننده است توجه بیشتری شود واین امر از بدیهیات محسوب می‌شود. 

وی در ادامه تصریح کرد: ضعیف بودن سیستم جی پی اس در خودرو چندان به چشم نمی‌آید و نمی‌توان آن را اولویتی جدی محسوب نمود اما به عنوان نمونه سیستم ترمز پیشرفته، از مولفه‌هایی است که حفظ جان و امنیت شهروندان به آن گره خورده است و باید توجه هر چه بیشتری به تعبیه آن در خودروها به صورت پیشرفته مبذول داشت. 

وی در پایان با بیان ضرورت ارتقاء دانش روز در میان مدت و افزایش میزان تولید خودرو در کوتاه مدت، خاطر نشان کرد: به منظور حفظ و دفاع از حقوق مردم و حمایت و پشتیبانی از صنعت و تولید در کشور؛ نهایت تلاش خویش را به کار خوهیم بست تا به فضل الهی، مصرف کنند و تولید کننده، هر دو توأمان با هم و در شرایط برد- برد متنفع شوند. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: خودرو ، هزینه ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار