یک نوزاد فلسطینی که در پی کشته شدن مادرش در حمله اسرائیل به نوار غزه متولد شده بود نیز جان خود را از دست داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس‌تی‌وی،یک نوزاد فلسطینی که در پی کشته شدن مادرش در حمله اسرائیل به نوار غزه متولد شده بود نیز جان خود را از دست داد.

این نوزاد نارس که مادرش روز یکشنبه (۵ مرداد، ۲۷ ژوئیه) در اثر حمله هوایی اسرائیل کشته شده بود در یک عمل سزارین به دنیا آمد.

شیما الشیخ قنن، مادر ۲۳ ساله فلسطینی که هشت ماهه باردار بود در پی حمله هوایی اسرائیل به منزلش در شهر دیر البلح واقع در مرکز غزه جان باخت.

این نوزاد که به یاد مادرش شیما نام‌گذاری شده بود نیز روز سه شنبه (۷ مرداد، ۲۹ ژوئیه) سه روز پس از مرگ مادرش جان خود را از دست داد.

تهاجم رژیم اسرائیل به نوار غزه که به رغم فشار جامعه بین‌المللی همچنان ادامه دارد تاکنون به کشته شدن هزار و ۲۶۲ نفر و زخمی شدن هزاران فلسطینی دیگر منجر شده است.

دست‌کم ۲ کودک ساکن غزه نیز در جدیدترین حمله اسرائیل به شهر غزه کشته شدند که یکی از آنان یک دختر ۱۱ ساله معلول و دیگری یک دختر ۱۶ ساله بود.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد در تهاجم موشکی و توپخانه‌ای اسرائیل به نوار غزه از سه هفته گذشته تاکنون ۲۳۹ کودک کشته شده‌اند.

از این تعداد ۱۵۷ نفر پسر و ۸۲ نفر دختر هستند که همگی بین ۳ ماه تا ۱۷ سال سن دارند. طبق اعلام یونیسف، ۱۶۶ کودک ۱۲ ساله یا کم‌تر نیز در میان قربانیان این حملات به چشم می‌خورند.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس نیز به تلافی‌ حملات اسرائیل به سوی اراضی اشغالی راکت پرتاب کرده اند. در حالی که اسرائیل تعداد تلفات خود در جنگ غزه را ۵۳ نفر اعلام کرده است منابع حماس می‌گویند بیش از ۱۰۰ سرباز اسرائیلی در این درگیری کشته شده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوزاد ، فلسطینی ، غزه ، شهید ، مادر ، سزارین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار