ضمن انتقاد شدید از شورای امنیت و اتحادیه عرب؛

عمرالبشیر: پایداری مقاومت در نوار غزه دفاع از شرافت امت اسلامی است

"عمر حسن البشیر" رئیس جمهور سودان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره از سکوت جامعه جهانی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در برابر کشتار ملت فلسطین در نوار غزه انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،  رئیس جمهور سودان از سکوت جامعه جهانی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در برابر کشتار ملت فلسطین توسط نظامیان صهیونیست در نوار غزه انتقاد کرد. 

"عمر حسن البشیر" در مصاحبه با این شبکه از جامعه جهانی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست به مسئولیت هایش در برابر ملت فلسطین در نوار غزه عمل کند. 

البشیر همچنین پایداری مقاومت در نوار غزه را دفاع از شرافت امت اسلامی توصیف کرد. 

وی در این خصوص گفت: عجیب نیست که رژیم اشغالگر صهیونیستی چنین جنایت‌هایی را علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان در نوار غزه مرتکب شود. حتی تاسیسات وابسته به سازمان ملل هم از این حملات در امان نمانده است. همه این جنایت ها در برابر چشمان و گوش های جامعه جهانی انجام می شود. ما شاهد سکوت ننگ‌آوری در برابر آنچه در نوار غزه رخ می دهد هستیم. 

رئیس جمهور سودان افزود: "شورای امنیت که مسئول حفظ امنیت و صلح جهانی است، کجاست؟ آیا فقط امنیت و صلح اسرائیل اهمیت دارد؟ آیا این شورا سرپوشی برای جنایت ها و تجاوزگری اسرائیل است؟ شورای حقوق بشر سازمان ملل کجاست؟ ما می دانیم که همه این نهادها در زیر تسلط و در مشت صهیونیسم جهانی قرار دارد. "

وی ادامه داد: "اما در این شرایط سوال جدی آن است که سازمان همکاری اسلامی کجاست؟ چه همکاری بین کشورهای اسلامی امکان پذیر است، در شرایطی که این سازمان حتی در برابر کشتارها در غزه کاری انجام نمی دهد؟ اگر مسلمانان امروز برای حمایت از سرزمین، ناموس، شهروندان، کودکان و زنان مسلمان با یکدیگر همکاری نکنند، چه زمانی و درباره چه چیزی با یکدیگر همکاری خواهند کرد؟ اتحادیه عرب کجاست؟ این اتحادیه برای دفاع از ملت ها و حقوق عرب ها تاسیس شد. ما از خدا می خواهیم شهدای نوار غزه را قبول کند به زخمیان آن‌ها را شفا بدهد و مردم غزه در برابر دشمنانشان کمک کند. "

رئیس جمهور سودان گفت: ما هر تلاشی برای محکوم کردن مقاومت را رد می کنیم. مقاومت حق مشروع ملت فلسطین است و همه ادیان آسمانی مقاومت را مشروع می دانند. هر کسی که با اشغالگری روبرو شود، حق دارد با مقاومت از خود دفاع کند. ما از مقاومت فلسطین حمایت می کنیم و از هر آزاده ای در جهان و از هر مسلمان و عربی می خواهیم تا امروز برای حمایت از برادران ما در غزه وارد عمل شود. درود بر غزه و درود بر پایداری غزه که از کرامت و شرافت امت عربی و اسلامی دفاع می کند. ما برای پیروزی سریع، پایداری، صلابت و کمک خداوند به آنها در برابر دشمنانشان دعا می کنیم. ما به آنها می گوییم که همه ملت سودان از مقاومت و مردم غزه حمایت می کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار