کشورهای وارد کننده عمده نفت خام ایران در آسیا در نیمه اول سال2014 خرید نفت ایران را 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده اند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کشورهای آسیایی وارد کننده عمده نفت خام ایران در نیمه اول سال 2014 خرید نفت ایران را 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده اند.  هند و چین بالاترین حجم معاملات را پس از کاهش تحریم‌های ایران را دارا هستند.

 خریداران اصلی نفت ایران یعنی کشورهای چین، هند، کره جنوبی و ژاپن پس از رفع برخی تحریم های غرب به این افزایش خرید اقدام کردند.با وجود تمدید دوره مذاکرات هسته ای صادرات نفت ایران به این کشورها همچنین احتمالا افزایش می یابد.

"جمیس دیویس"، مشاور آمار جهانی انرژی می گوید انتظار داریم با توجه به تمدید مذاکرات هسته ای،  صادرات نفت ایران به آسیا روند صعودی داشته باشد.

گفتنی است ایران ماه گذشته آخرین قسط از 4.2 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده خود را بر اساس توافق قبلی دریافت کرد و طی 4 ماه آینده نیز 2.8  میلیارد دلار دیگر دریافت می کند.

آمارهای رسمی گمرکات نشان می‌دهد که این کشور‌ها در نیمه نخست سال 2014روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده‌اند که این میزان در سال گذشته حدود 961 هزار و 236 بشکه بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران ، نفت ، اسیا ، چین ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار