خدرایی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته 135 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان مرکزی خریداری و ذخیره‌سازی شد گفت: کار خرید تضمینی گندم تا پایان مرداد ماه در استان ادامه دارد و با توجه به پربارش بودن استان در بهار پیش‌بینی می‌شود روند خرید با افزایش چشمگیری همراه باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، خدرایی با اشاره به اینکه کشاورزان استان از آغاز فصل برداشت تا کنون بهای خرید تضمینی محصول تحویل شده به سیلوها را بدون تاخیر توسط بانکها دریافت کرده اند افزود : تاکنون 130 هزار تن گندم با قیمت تضمینی هر کیلوگرم 10 هزار و 500 ریال از کشاورزان استان مرکزی خریداری شده است و پیش بینی می شود امسال 250 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی هم از افزایش خرید چهار برابری گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت : علت افزایش خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی اعلام به موقع قیمت این محصول توسط دولت، افزایش میزان بارش‌ها و سطح زیر کشت این محصول بوده است.

حسنی نرخ خرید تضمینی گندم را 10 هزار و 500 ریال عنوان کرد و افزود : در سال جاری 30 مرکز خرید شامل سیلوهای دولتی و بخش خصوصی و کارخانه‌های آرد سازی وظیفه خرید گندم مازاد کشاورزان استان را برعهده دارند.
وی متوسط خرید روزانه گندم از کشاورزان را سه هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان در اواخر تیرماه که اوج برداشت است به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

حسنی با تاکید بر اینکه میزان استاندارد سن زدگی گندم دو درصد است که در ازای افزایش هر درصد 100 ریال از قیمت تضمینی آن کاسته می‌شود گفت : حضور دلالان به واسطه تعیین قیمت مطلوب برای خرید تضمینی گندم توسط دولت بسیار کمتر شده است که برای کشاورزان نقطه عطفی است./ش/ن

برچسب ها: تضمین ، خرید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.