توجه بیش از حد به مناطق مرکزی و شرقی ساحل دریای خزر باعث کم توجهی به مناطق غربی شده است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، شمال کشور یکی از پر رونق ترین مناطق گردشگری کشور است، اما بخش غربی کوهپایه‌ای گیلان هنوز مناطق بکر و دست نخورده‌ای دارد که قابلیت‌های فراوانی برای معرفی شدن به گردشگران داخلی و خارجی دارد.
 
جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فوق العاده در کنار فرهنگ غنی مردمان این سرزمین هر فرد دوستدار ناشناخته‌‌ها را به خود جذب می‌کند.
 
صحبت ما از منطقه تالش است،منطقه‌ای با پیشینه تاریخی کهن و منابع طبیعی و چشم انداز‌های محصور کننده است.
 
منطقه تالش در نقطه‌ای در نوار ساحلی قرار گرفته است که در آنجا فاصله‌ دریا با کوه بسیار به هم نزدیک می‌شود و این زیبایی این منطقه را دو چندان می‌کند. پر باران ترین منطقه ایران متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است و زیر ساخت‌های مناسبی برای توسعه گردشگری در آن نهادینه نشده است.
 
اگر بخواهیم برای نمونه چند جاذبه‌ توریستی این منطقه را نام ببریم، می‌توانیم به ساحل زیبای گیسوم اشاره کنیم.
 
شما برای رسیدن به ساحل باید از 5 کیلومتر تونل جنگلی بگذرید، تا به مقصد برسید. مسیر مقصد بسیار چشم نواز تر از خود مقصد به نظر می‌رسد. از دیگر مناطق زیبای گردشگری می‌توان به جاده رویایی اسالم به خلخال اشاره کنیم که برای خود نامی در حوزه راه‌های زیبای ایران پیدا کرده است.

ولی افسوس زیر ساخت‌های گردشگری در این منطقه غنی برنامه‌ ریزی و اجرا نشده است. برای مثال شرایط اقامت و اسکان چه در نوار ساحلی و چه در مناطق جنگلی برای مسافران وجود ندارد، یا اگر کم و فاقد استانداردهای لازم است، نبود سرویس‌های بهداشتی یکی از معضلات مناطق توریستی و گردشگری این منطقه است.

 این عوامل یاد شده و بسیاری از موارد دیگر یکی از دلایل محدود ماندن ظرفیت‌های گردشگری این مناطق زیبا در کشور است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: زیبا ، مناطق ، دریا ، خزر ، مردم ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار