مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان گفت: هم اکنون 300 خانوار پناهنده عراقی در استان کردستان اقامت دارند و زیر پوشش خدمات این اداره کل هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، کاظمی گفت: این خانوارها از پناهندگان و مهاجرین و آوراگان عراقی هستند که به دلیل ترس از جان و مسایل دیگری قادر به اقامت در کشور خود نیستند و اکنون در در استان کردستان سکونت دارند.

وی افزود: تمامی 300 خانوار عراقی مقیم در استان دارای کارت اقامت هستند واقامت افراد غیر عراقی در کردستان براساس قانون ممنوع است.وی ایران اسلامی را یکی از کشورهای مهاجرپذیر جهان دانست و گفت: عراقی های مقیم استان کردستان به دلیل آوارگی ناشی از جنگ و نا امنی به کشورمان پناه آورده و اکنون زیر حمایت های کشورمان قرار دارند.

کاظمی بیان کرد: به خانوارهای دارای کارت اقامت در استان کردستان ماهانه مقرری و اقلام اساسی مورد نیاز و همچنین هزینه های پزشکی پرداخت می شود.مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان همچنین از تمدید اعتبار کارت های اتباع خارجی تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

کاظمی افزود: هر تبعه خارجی که در ایران حضور دارد باید مدرک اقامتی معتبر داشته باشد.استان کردستان 240 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در جریان جنگ و نا امنی در کشور عراق بسیاری از خانوارهای این کشور از جمله کردهای مقیم شمال عراق به کشور ما پناهنده شدند.


انتهای پیام/ش
برچسب ها: اقامت ، پناهنده ، خانوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.