اولین کسانی که می توانند تاثیر مثبت بر هویت کودک داشته باشند خانواده‌ها هستند که باید اجازه دهند فرزندشان به دنبال علاقه‌هایشان برود.

 نغمه منصوری روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  گفت: کار و فعالیت ضلعی از مثلت زندگی است که اضلاع دیگر آن را ارتباط و تفریح تشکیل می دهد.

این ارتباط مجموع روابطی است که در خانواده، همکاران و اقوام مشاهده می‌شود. به هر دلیلی که هر کدام از این سه ضلع مختل شود روی جسم و روان تاثیر می‌گذارد در نتیجه به اهمیت فعالیت داشتن پی برده می شود.

وی ادامه داد: هنگامی که کودک در منزل دارای یک هویت است، در جامعه یک هویت دارد و در مدرسه دچار هویتی دیگر می شود، دچار چند شخصیتی می شود. در این حالت جوانان انگیزه‌ای برای فعالیت ندارند و دلیل این عدم انگیزه کاری، تامین شدن از طرف خانواده است به همین دلیل به درآمد زایی شغل فکر نمی کنند و کار را نوعی تفریح می‌بینند.

این روانشناس و مشاور خانواده تصریح کرد: هنگامی که انسان حس می ‌کند در شغلی که درآن فعالیت می کند امکان ترفیع و پیشرفت وجود ندارد، سرخورده می‌شود یا زمانی مشاهده می شود که جوانان برای واردشدن به بازار کار باید ازشغل‌های سطح پایین فعالیت اجتماعی خود را آغاز کنند و وقتی شغل‌‌های سطح پایین مورد پسند آنها نیست ترجیح می‌دهند شغل شان را تغییر دهند.

منصوری خاطر نشان کرد: اولین کسانی که می توانند تاثیر مثبت داشته باشند، خانواده‌ها هستند که باید اجازه دهند کودک به دنبال علاقه‌هایش برود. همچنین در جامعه باید مشاغل براساس علاقه و تخصص انسان‌‌ها به آنها ارائه شود و این مسائل که جوانان را دچار بحران هویت می‌کند حل شود تا بتوانیم جامعه‌ای از جوانان موفق که سرمایه‌های اصلی مملکت هستند داشته باشیم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: خانواده ، عامل ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار