دبیر جشنواره خوارزمی مازندران گفت: 18 طرح دانش‌آموزی مازندران به مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره خوارزمی راه یافت.

عالمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ گفت: یک‌هزار و 508 طرح در گروه 16گانه علمی به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره خوارزمی رسید.

وی بیان‌داشت: طی یک فرایند بررسی و غربالگری که از سوی کمیته داوران جشنواره بر روی یک‌هزار و 508 طرح انجام شد 244 طرح به صورت غیرحضوری انتخاب شدند.

دبیر جشنواره خوارزمی مازندران اظهار داشت: از میان 244 طرح منتخب کمیته داوران، تعداد 97 طرح از سوی کمیته برای حضور در مرحله دفاع حضوری در استان دعوت شدند که سرانجام 18 طرح به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

عالمی یادآور شد: نیمه دوم آذرماه امسال اسامی طرح‌های برگزیده کشوری اعلام و مراسم تقدیر و تجلیل از برگزیده‌های کشوری برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره خوارزمی را شناسایی، جذب و معرفی جوانان پژوهشگر و صاحب اندیشه دانست.

رئیس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه طرح‌ها به شکل سخت‌گیرانه‌ای در این جشنواره داوری می‌شوند، گفت: طرح‌هایی انتخاب می‌شوند که ارزش علمی و فناوری داشته‌ باشند.

وی برگزاری کلاس‌های خلاقیت و نوآوری، شناسایی دانش‌آموزان مدارس از طریق بانک ایده و حضور رابطان در شهرستان‌ها را از جمله راه‌های شناسایی دانش‌آموزان خلاق عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان طی فرآیند دو ساله پرورش پیدا می‌کنند.


برچسب ها: جشنواره ، خوارزمی ، کشوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.