بخشی از سازه های پل کابلی نیمه ساخته ی شیراز فرو ریخت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سقوط این پل که در میدان ولی عصر(عج) شیراز در حال ساخت است در حالی اتفاق افتاد که بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده قرار است این پل علاوه بر کاهش ترافیک منطقه به عنوان یکی از سازه های زیبای کلانشهر شیراز جلوه بصری زیبایی به این منطقه ببخشد.

عضو شورای شهر شیراز سقوط پل کابلی شیراز را اشتباه انسانی بیان کرد و گفت : این اتفاق به دلیل سهل انگاری پیمانکار و بازکردن زودتر از موعد تعدادی از جک ها روی داده است.

رضا محمدیان ادامه داد: پیمانکار این طرح علاوه بر اشتباه در کارشناسی اولیه با باز کردن تعدادی از جک ها موجب افزایش فشار بیش از حد وزن پل بر روی باقیمانده جکها و تخریب 40 متر از دهانه آن شده است.

وی بیان کرد: این سازه از لحاظ فنی مشکل ندارد.

محمدیان در خصوص خسارت وارده به این طرح افزود: ضرر و زیان این تخریب بر عهده پیمانکار است و باید این وضعیت را جبران کنند که طبق کارشناسی انجام شده یک هفته دیگر وضعیت کارگاه عادی می شود اما به طور حتم رسیدن به وضعیت کنونی پل زمانبر است.

وی گفت: حدود 30 ماه دیگر این پل به بهره برداری خواهد رسید.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: گروه مشاوران و مشاور ارشد در این طرح نظارت کامل دارند و این اتفاق نیز هیچگونه ارتباطی با مباحث فنی و محاسباتی ندارد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: سقوط ، پل ، کابلی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.