ششمین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان کشورمان از امروز در تهران آغاز و دنبال می‌شود.

فریبا صادقی سرمربی تیم ملی والیبال بانوان رده سنی نوجوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون پنج مرحله از اردوهای تمرینی خود را در اصفهان به طور منظم و منسجم دنبال کردیم و قرار است این مرحله از اردو را در تهران برگزار کنیم.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده این مرحله از اردوی تدارکاتی ما با تیم منتخب دانش‌آموزان کشور به طور مشترک برگزار خواهد شد چون بانوان والیبالیست دانش‌آموز خود را برای حضور در مسابقات دانش‌آموزان آسیا آماده می‌کنند.

وی تصریح کرد: درترکیب تیم منتخب دانش‌آموزان کشور برخی از بازیکنان عضو تیم ملی بانوان نوجوان و جوان هم حضور دارند. در حال حاضر این تمرینات با 20بازیکن دنبال می‌شود اما از میان آن‌ها 12نفر از بهترین‌ها را انتخاب خواهیم کرد.

وی گفت: این مرحله از اردوی تدارکاتی تیم ملی نوجوانان تا 26 مرداد ماه امسال دنبال خواهد شد. حضور برخی از اعضای تیم ملی نوجوانان در مسابقات دانش‌آموزی به نفع ما خواهد بود  چون پیکارهای دانش‌آموزی قاره آسیا برای آن‌ها به منزله بازی تدارکاتی است.

وی ضمن اشاره به تغییر قوانین و برگزاری مسابقات و همچنین رده سنی تیم‌های نوجوانان و جوانان برای حضور در مسابقات آسیایی،‌افزود: طبق قوانین جدید شرایط سنی شرکت کنندگان در مسابقات رده‌های سنی قاره تغییر کرد همچنین اعلام کردند افرادی که در 2 سال گذشته یک بار در مسابقات نوجوانان آسیا حاضر شده باشند برای دومین بار اجازه حضور در این پیکارها را ندارند. ما باید به قوانین وضع شده احترام بگذاریم به همین دلیل 2 الی 3 بازیکن خود را از دست دادیم.
 
وی تصریح کرد: قانون جدید موجب شد که از ترکیب اعزامی به مسابقات قهرمانی جوانان قاره آسیا (چین تایپه) ما فقط بتوانیم 2 بازیکن (مهشاد بزرگ) و (سوگند حق پرست) را در اختیار بگیریم. حتی نتوانستیم از پاسور تیم ملی جوانان با وجود آنکه از نظر سنی می‌توانست در ترکیب تیم ما هم حضور داشته باشد استفاده کنیم چون وی در مسابقات قهرمانی آسیا رده نوجوانان دوره قبل حضور داشته است.
 
سرمربی تیم ملی والیبال بانوان رده سنی نوجوانان در ادامه گفت: پس از تغییر قانونی که مربوط به شرایط سنی بازیکنان می‌شد ما توانستیم از ملی‌پوشانی که در ترکیب تیم جوانان حذف شده بودند دعوت به همکاری کنیم. آنها هم اکنون در تمرینات حاضر می‌شوند ولی چون این دسته از بازیکنان پس از خط خوردن از لیست تیم ملی جوانان هیچ تمرین خاصی نداشته‌اند از نظر بدنی در شرایط مطلوبی نیستند تمام سعی خود را بکار گرفته‌ایم تا در مدت زمان باقی مانده آن‌ها را به وضعیت مطلوب برسانیم تا در مسابقات قهرمانی آسیا با تجربه بالاتری حاضر شوند.
 
وی گفت: مسابقات دانش‌آموزی برای ما حکم بازی تدارکاتی دارد چون اکثر ملی‌پوشان نوجوانان کشور در این پیکارها حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسابقات ، تیم ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار