چنانچه بخواهیم متهم دیگری را به جز اسرائیل برای جنایات بی شمار و گسترده در غزه و علیه شهروندان فلسطینی بیابیم بی شک آن متهم " کاخ سفید " است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ ثریا سپهپور ،‌ تحلیلگر و نویسنده مستقل در گفتگو با راشاتودی اظهار داشت : به نظر می رسد که باید دستور آتش بس فراگیر برای یک کشتار و جنایت فراگیر در غزه هر چه زودتر صادر شود .

اسرائیل تلاش می کند تا به هر نحو ممکن رویایی را که سالها با نام " اسرائیل بزرگ " در سر می پروراند , محقق نماید . به همین دلیل است که ما می بینیم که آتش بس تنها ساعاتی چند از سوی تل آویو رعایت می شود و پس از دوباره بمباران ها و حملات شدید آغاز می گردد  .

شرایط موجود این امکان را برای رژیم صهیونیستی فراهم می کند که در کنار بمباران شهرها و خانه ها, تونل های مرزی غزه را نیز که تنها مسیر ارتباطی و بقای مردم این منطقه در رابطه با دنیای بیرون است , تخریب نماید . این اقدامات اسرائیل نقض آشکار قوانین انسانی و حقوق بشری است . 

نکته قابل تامل اینکه سازمان ملل هرگز این اقدامات جنایت آمیز اسرائیل در غزه را " نسل کشی " و " کشتار " نمی داند . چنانچه نگاهی به معاهده " منع نسل کشی و مجازات " سازمان ملل بیندازیم در بند 2 آن تمامی شرایطی که اکنون در غزه در حال روی دادن است , شرح داده شده ؛ شرایطی که در همین بند " نسل کشی " نام گذاری شده است . 

کوفی عنان , دبیر کل سازمان ملل در سال 2004 به کمیسیون حقوق بشر این سازمان اعلام کرد که قویا نگران نسل کشی در " رواندا " بوده و تمامی اتفاقات آن از مصادیق نسل کشی به شمار می آید . اما " بان کی مون " هرگز درباره مصادیق بزرگی و روشنی که از نسل کشی در غزه روی می دهد , ابراز نگرانی یا حتی سخنی نگفته است .

وی همچنین تصریح کرد : تصور نمی کنم ایالات متحده هرگز فشاری بر اسرائیل برای توقف خشونت ها و جنایاتش علیه فلسطینیان آورده باشد .  درعوض با ارسال کمک های نظامی بیشتر به نوعی به تشویق و تحریک تل آویو برای تشدید مبارزه پرداخته است . مصر نیز اهرم دیگری است که در راستای منافع رژیم صهیونیستی اقدام کرده و آخرین مکانی است که می توان انتظار برگزاری مذاکرات سازش را در آن داشت . 

ژنرال عبدالفتاح السیسی اکنون در حال ایفای نقش یک " قهرمان " برای یهودیان اسرائیلی می باشد . بنابراین آیا فکر می کنید وی و دولتش می توانند نقش میانجی و میانه رویی عادل در مذاکرات صلح اسرائیل ـ‌فلسطین را ایفا کند ؟ بخصوص با توجه به این که سه ماه پیش قاهره و تل آویو توافق نامه ای در مورد گازهای دزدیه شده از ذخایر طبیعی فلسطینیان امضا کردند . 

این گازها که توسط نیروهای اسرائیلی بطور غیرقانونی از ذخایر طبیعی سرزمین های فلسطینی برداشت می شود به نیروگاه های مصری ارسال می شود که منافعی نیز برای قاهره دارد . این گاز از مصر به سراسر دنیا و بخصوص کشورهای اروپایی صادر می شود . بدیهی است که مصر همواره تمایل دارد که جنگ حماس و اسرائیل ادامه داشته و نقش صوری و فریبکارانه "میانجی"‌ برای تداوم دزدی گاز از فلسطین ادامه داشته باشد . 

در این میان نقش قابل اهمیت واشنگتن نیز غیرقابل انکار است . تقویت مالی ،‌سیاسی و تسلیحاتی تل آویو سالهاست از سوی دولت آمریکا انجام می شود و باراک اوباما طی سالهای ریاست جمهوری خود این کمک رسانی و حمایت های همه جانبه را به اوج خود رسانده است  .




انتهای پیام /
برچسب ها: دست ، آلوده ، اسرائیل ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار