هاآرتص در گزارشی نوشت: بنیامین نتانیاهو با فاجعه سیاسی روبروست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: برخی در اسرائیل اینطور تصور می‌کنند که همه مشکلات اسرائیل را یک نفر به نام "جان کری" به وجود آورده است.کری وزیر خارجه آمریکا که نتوانست آتش‌بس برقرار کند ، در رسانه های محلی اسرائیل لقب تروریست دیپلماتیک ، خطر راهبردی و حفر کننده تونل زیر امنیت اسرائیل گرفته است. حمله به کری  و تنش در روابط با آمریکا بیانگر آن است که اسرائیل کنترل امور را از دست داده است.کابینه می توانست از رای منفی به طرح کری خودداری  و مناقشه را بی سر و صدا و از طریق دیپلماسی حل و فصل کند.اما نتانیاهو و حامیانش در برابر آمریکا جبهه‌گیری کردند.

این روزنامه نوشت: نتانیاهو یک درد سر جدی دارد.از یک طرف برای پایان جنگ  می میرد اما شرایط دیپلماتیک هنوز فراهم نشده است.از طرف دیگر ، در معرص انتقادات فزآینده در داخل قرار دارد.وزیران حزب و دولتش علناً با روش او در پیشبرد امور مخالفت می کنند، رؤسای محلی در جنوب از او می خواهند که بیشتر به عمق خاک غزه نفوذ کند و یک افسر بسیار ارشد در ارتش نیز گفته است که تل‌اویو باید بگوید اسرائیل در این حمله به کجا می‌رود. افزون بر این ، آمریکا و بقیه دنیا نیز دیگر از این وضع خسته شده اند.درگیری سیاسی بین نتانیاهو و  موشه یعلون وزیر دفاع نیز از یک طرف و درگیری بین وزیر اقتصاد نفتالی بنت و آویگدور لیبرمن وزیر خارجه از طرف دیگر  حتی در جلسات کابینه آشکار شده است.

در پایان این گزارش آمده است: واقعیت نگران کننده برای نتانیاهو این است که پایان جنگ به روشی که مردم آن را ضعف ، مصالحه یا خستگی تلقی کنند ، به قیمت موقعیت او تمام می شود. وقتی رهبر راست ها در معرض خطر از دست دادن حمایت رای دهندگان راستی باشد، فقط یک پسروی کافی است تا کارش تمام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار