مركز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، كتاب رویكردهایی به سواد رسانه ای اثر آرت سیلور بلات، جین فری و باربارا فینان با برگردان امیر یزدیان منتشر شد.

به گزارشحوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، تحلیل ایدئولوژیك، جهان بینی، تحلیل حسب حال گونه، تحلیل ارتباطات غیركلامی، تحلیل اسطوره شناختی و تحلیل عناصر تولید از فصول اصلی این كتاب است.
 
موضوعات مختلفی چون رویكرد ایدئولوژیك به سواد رسانه ای، رسانه های عمومی، مالكیت خصوصی و دولتی، جهانی سرشار از مسرت آنی، بافت تاریخی، زاویه دید، مشاطه گری، فرض غیرمنطقی، جایگاه نسبی، تحلیل و بازسازی روایت، ارتباطات فاصله محور، چهره های اساطیری و تدوین از دیگر موضوعاتی است كه در این كتاب به آنها پرداخته شده است.

كتاب "رویكردهایی به سواد رسانه‌ای" در پیوستار آموزش سواد رسانه‌ای و در مقایسه با كتاب "بازشناسی رسانه‌های جمعی با رویكرد سواد رسانه‌ای" نوشته جیمز پاتر، در سطحی بالاتر قرار می‌گیرد.

 در واقع، كتاب پاتر مخاطب را با مفاهیم اولیه و اساسی سواد رسانه‌ای آشنا می‌سازد. اما "رویكردهایی به سواد رسانه‌ای" نحوه عملیاتی كردن مفاهیم سواد رسانه‌ای را به ما نشان می‌دهد. مخاطب با مطالعه این اثر، با روش‌های پنج‌گانه تحلیلِ پیام‌های رسانه‌ای آشنا می‌شود.

نگارندگان كتاب كوشیده‌اند به منظور رویارویی با پیام‌های رسانه‌ای، نگاهی جامع به مخاطب ارائه دهند؛ از این روی، مخاطب با مطالعه این اثر قادر خواهد بود با جسارت بیشتری پا به دنیای رسانه‌ای ‌شده بگذارد و از حضور در چنین دنیایی بیشترین بهره و لذت را ببرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رسانه ، شرح ، رویکرد ، کتاب ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار