تفاهم نامه همکاری بین بانک تجارت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان حج و زیارت با هدف اعطای تسهیلات به دانشجویان عمره گزار منعقد گردید.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این سازمان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک تجارت گفت:‌انعقاد این تفاهم نامه یک رخداد یک اتفاق مبارک  است چرا که تشرف به حج، عمره و عتبات نیازمند زمینه‌ها و بسترهایی برای تحقق آن است.

وی در ادامه گفت: قشر دانشجو قشری است که همه‌ی طبقات نگاه ویژه‌ای به آن دارند و ما  امیدواریم با فعالیت‌هایی از این دست بتوانیم دینی که نسبت به دانشجویان داریم ادا کنیم چرا که دانشجویان آینده سازان مملکت هستند.

اوحدی دانشجویان را نیروی فعال و بالقوه عظیمی خواند که سرمایه نظام هستند که مقام معظم رهبری نیز نگاه ویژه‌ای به این قشر دارند چرا که زمانی و وقتی که  ایشان برای  دانشجو می‌ گذارند بیانگر این امر است.

 رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص تفاهم نامه‌ای که این سازمان با بانک تجارت منعقد کرد ، بیان داشت‌: در جلسه‌ای که با هیئت مدیره بانک تجارت داشتیم پیشنهادی مطرح شد و مسئولین  این بانک برای پشتیبانی عمره دانشجویی و عتبات علاقه بسیاری نشان دادند.

وی همچنین  اظهار داشت: با اطمینان می‌گویم که مجموعه‌ی بعثه‌ی مقام معظم رهبری، نماینده ولی محترم فقیه، و وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی نیز از انعقاد این تفاهم نامه ابراز رضایت و پشتیبانی می‌کند چرا که این تفاهم نامه جزء تجربیات  ارزشمند و ماندگار سازمان حج و زیارت  است.

اوحدی در خصوص عتبات دانشجویی نیز اظهار داشت: عتبات دانشجویی  امسال به صورت منسجم انجام خواهد شد و تجربیات ما در  این زمینه باعث شد تا زمینه عتبات دانش‌آموزی را نیز فراهم کنیم.

محمد‌ابراهیم مقدم مدیر عامل بانک تجارت نیز در این مراسم گفت: آینده کشور به دست دانشجویان  است و ما از رئیس سازمان  حج و زیارت  تشکر می‌کنیم که  افتخار خدمت رسانی به دانشجویان در این زمینه را به ما محول  کرده‌‌اند.

وی در ادامه گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه فراهم کردن تسهیلا‌تی برای دانشجویان  است با به راحتی به عمره  اعزام شوند.
مدیر عامل بانک تجارت گفت: بر اساس این تفاهم نامه مبلغ یک میلیون تومان وام بدون سود و با کار‌مزد 4درصد به هر دانشجو و همراه وی پرداخت خواهد شد که باز پرداخت آن طبق بخش‌نامه بانک مرکزی سه ساله و در اقساط کم است.

فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی نیز ضمن تشکر از بانک تجارت بیان داشت‌: خوشحالیم که آغاز همکاری ما با این بانک است. 
وی همچنین اظهار داشت: سال گذشته در طی 10روز اعزام دانشگاهیان  بیش از 1500ختم قرآن انجام شد و 340نفر از دانشجویان مراسم عقد خود را در این زمان برگزار کردند.

فقیهی همچنین در خصوص اعزام دانشجویان به عمره گفت: ثبت نام امسال از مهر ماه آغاز می‌شود و اعزام‌ها از اسفند سال جاری و فروردین سال 94 شروع خواهد شد.

رئیس  ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان همچنین خاطرنشان کرد: مبلغ یک میلیون وام به هر دانشجو و همراه وی در اعزام به عتبات عالیات تعلق می‌یابد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: ستاد ، حج ، زیارت ، اعزام ، دانشجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار