به همت جوانان کانون فرهنگی و هنری حضرت زهرای مکی آباد سیرجان، نمایشگاه گلیم شیرکی پیچ سیرجان در مهدیه این منطقه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،عباسی مسئول این کانون گفت : این نمایشگاه باهدف تجلیل از هنر مادران هنرمند گلیم باف ، حمایت از دسترنج آنان و جلوگیری از سودجویی واسطه ها و دلالان برگزار شده تا گوشه ای از زحمات گلیم بافان جبران و تلاش و همت آنان در عرصه اقتصاد و هنر یادآوری شود.

در سالن این نمایشگاه دختران و زنان به روش سنتی مشغول بافت پشم بوسیله چرخ ریسندگی و دوک هستند و در کنار آنان نیز دارهای بافت گلیم برپاست تا هم گلیم بافی را به نمایش بگذارند و هم با هدف احیای این هنر به دیگران آموزش دهند.

محسن اسدی کارشناس صنایع دستی و آثار باستانی نیز با تأکید بر قدمت و شهرت جهانی گلیم شیرکی پیچ سیرجان یادآور شد: امروز تجار و بازرگانان خارجی از مشتریان خاص گلیم و فرش سیرجان هستند .

به گفته پورمهدی آبادی مدیرعامل تعاونی فرش دستباف سیرجان 3 تا 5 هزار بافنده گلیم و قالی در شهرستان سیرجان وجود دارد که بیش از 10 هزار نفر بافنده در این هنر مشغول به کار هستند.

نقش های حشمتی ؛ سه کله ؛ سماوری ؛ موسی خانی ؛ بوته شاهی و راه راه از نقش هایی است که بر روی قالی و گلیم سیرجان نقش می بندد .

این نمایشگاه به مدت 10 روز برای بازدید عموم دایر است.

برچسب ها: گلیم ، شیرکی پیچ ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.