معاون بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر خبر داد

توسعه ترانزیت و ترانشیب بنادر ایران با رفع تحریم بندر شهید رجایی

جهاندیده گفت: با رفع تحریم بندر شهید رجایی ترانزیت و ترانشیب کالا توسعه پیدا کرده است.این بندر ظرفیت پذیرش 14 هزار کانتینر را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جهاندیده معاون بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در مواقع تحریم واردات و صادرات کالا از طریق کشتیرانی جمهوری اسلامی وارد ایران می‌شد و بخش اعظم نیز از آن از طریق بندر جبل علی وارد کشور می‌شد افزود: 65 درصد از واردات از طریق کشتی‌های کوچک و فیدری از طریق بندر جبل علی وارد کشور می‌شد که حدود 700 تا 1 هزار دلار بر قیمت تمام شده تخلیه و بارگیری افزوده می‌شد.
 
وی در ادامه افزود: بندر شهید رجایی ظرفیت پذیرش 14 هزار کانتینر را دارد.
 
جهاندیده در ادامه با اشاره به اینکه کشتی‌هایی که وارد بندر شهید رجایی می‌شود بالای 5 هزار کانتینر است افزود: در گذشته بیش از 5 هزار کانتینر وارد این بندر شده است.
 
معاون بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه توضیح داد: با روند جدید تحریم‌ها از بندر شهید رجایی برداشته  شده هم ترانزیت و هم ترانشیب توسعه پیدا کرده و با توجه به بزرگی بازار ایران و جمعیت 350 میلیون نفری که در حاشیه شمالی خزر هستند تجارت و ترانزیت در ایران رونق پیدا می‌کند.
 
جهاندیده در ادامه توضیح داد: بازارهای محور شرق کشور از جهات مختلف تقویت می‌شود و موضوع ترانزیت با رفع تحریم‌ها رونق بیشتری می‌گیرد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده کالا در ایران به جهت کاهش هزینه نقل و انتقالات 1 هزار دلار کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنادر ، دریانوردی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار